Blog

Što posjetitelji bloga misle o društvenim mrežama – preliminarni neslužbeni rezultati ankete


Nakon dva dana, točnije 48 sati otkako sam postavio upitnik na svoj blog pristigao je već određeni broj odgovora posjetitelja i čitatelja pa sam tako odlučio na skromnom uzorku prezentirati prve rezultate upitnika. Kasniji, nazovimo to, službeni rezultati će biti nakon nekog vremena, u planu je oko 14 dana. Pa evo što sam izvukao za ovo izvješće. Upitnik je još uvijek aktivan i možete ga ispuniti ovdje.

Na pitanje “Smatraš li da su društvene mreže normalni stupanj razvoja interneta ili još jedno nužno zlo za mlade” 78 posjetitleja se izjasnilo da misle da je to normalan stupanj razvoja interneta, 7 posjetitelja nema neko mišljenje o tome, a 2 glasača smatraju da društvene mreže ne donose ništa dobro.

Drugo pitanje je glasilo “Ako koristiš, koje servise koristiš, odnosno kojih servisa si član?“. Na ovo pitanje je dozvoljeno više odgovora. 78 odgovora je dobio Facebook, 84 odgovora Twitter, 43 odgovora Linkedin, 49 odgovora Google Buzz, 20 odgovora Flickr, 3 odgovora Plaxo, Friendster 1 odgovor. U svima pomalo je 4 čitatelja, dok se 16 čitatelja izjasnilo da je njihova društvena mreža ekipa na kavici. 2 čitatelja nisu člana ni jedne društvene mreže. Iz ovog je vidljivo da je Twitter vodeća društvena mreža, a Google Buzz iako malog dosadašnjeg životnog vijeka već stiče određenu popularnost, što se možda malo kosi sa slijedećim pitanjem.

“Smatraš li da Google Buzz ima šanse postati vodeća društvena mreža?” Na to pitanje se 38 glasača izjasnilo da ne, 14 glasača smatra da ima šanse, 21 glasač ne zna, a 17 glasača ne koristi Google Buzz.

Slijedeće pitanje glasi “Po tebi, koja mreža je trenutno najbolja“? 41 posjetitelj smatra da je to Facebook, 58 posjetitelja da se radi o Twitteru.

Koliko dugi si već član neke društvene mreže? Više godina je 65 glasača, 14 glasača je oko godinu dana, 6 glasača je par mjeseci, a 3 glasača su rođena sa društvenim mrežama 🙂

Slijedeće pitanje je vezano uz otvaranje računa klincu na nekoj društvenoj mreži. 24 glasača bi otvorilo, 27 ne bi otvorilo, a 39 će pričekati klinca i razmisliti.

33 glasača koriste društvene mreže privatno, svega 7 glasača ih koristi isključivo poslovno, a 37 glasača ne radi granicu između privatnog i poslovnog.

Slijedeće pitanje je dalo zanimljive postotke odgovora, skoro podjednake, a vezano je uz prijatelje. Dakle, 28 glasača ima više prijatelja online, 29 glasača ih ima više u stvarnom životu, a 28 uspješno balansira između online i offline prijatelja.

Posljednje pitanje je vezano uz medijski pritisak vezan na društvene mreže, a tiče se pedofilije, droge i ostalih kriminalnih radnji. 9 glasača smatra da taj medijski pritisak ne postoji, 76 glasača smatra da pedofila i sličnih ima bez obzira na društvene mreže, 27 glasača smatra da im društvene mreže samo olakšavaju komunikaciju.

Uglavnom, ovo su preliminarni podaci i ne predstavljaju generalno mišljenje javnosti. Uzorak je relativno malen i kao takav služi samo informativno i kao potencijalni uvid u analizu odgovora nakon par tjedana koji slijedi.

Oznake:, ,

14 komentara

  1. Vladimi Kalusev
    19. veljače 2010. Odgovori

    Ne znam da li je pametno to što si objavio preliminarne rezultate pre završenog ispitivanje javnog mnjenja...
    Postoji mogućnost da neko pročita preliminarne rezultate i da ti rezultati utiču na njegovo mišljenje o društvenim mrežama, tj. da promeni mišljenje nakon čitanja preliminarnih rezultata...
    Prijateljska sugestija, ništa hejterski...
    Keep on good work! ;)

  2. Vladimi Kalusev
    19. veljače 2010. Odgovori

    Ne znam da li je pametno to što si objavio preliminarne rezultate pre završenog ispitivanje javnog mnjenja...
    Postoji mogućnost da neko pročita preliminarne rezultate i da ti rezultati utiču na njegovo mišljenje o društvenim mrežama, tj. da promeni mišljenje nakon čitanja preliminarnih rezultata...
    Prijateljska sugestija, ništa hejterski...
    Keep on good work! ;)

  3. 3kolone
    19. veljače 2010. Odgovori

    Ako anketa nije službeno gotovo, objavom rezultata utječeš na javno mnijenje što na kraju ima utjecaj na vjerodostojnost ankete :-).

  4. 3kolone
    19. veljače 2010. Odgovori

    Ako anketa nije službeno gotovo, objavom rezultata utječeš na javno mnijenje što na kraju ima utjecaj na vjerodostojnost ankete :-).

  5. Tomislav Buza
    19. veljače 2010. Odgovori

    Nisu ovo parlamentarni ili predsjednički uzbori :) više je informativnog karaktera tako da mislim da neki utjecaj na nju i nije od tolike važnosti

  6. Tomislav Buza
    19. veljače 2010. Odgovori

    Nisu ovo parlamentarni ili predsjednički uzbori :) više je informativnog karaktera tako da mislim da neki utjecaj na nju i nije od tolike važnosti

  7. CopyPaste
    19. veljače 2010. Odgovori

    Zanimljivi rezultati, mada ih treba uzeti s rezervom.
    Ovo kažem zato što se postavlja pitanje kako je ekipa koja je ispunila anketu uopće došla do upitnika, tj. kolika je kvaliteta uzorka nad kojim je anketa provedena? Neki su nasumice dosurfali, neki su tu posredstvom agregatora, ali koliko ih je došlo posredstvom društvenih mreža? Logično je da će ta ekipa biti pomalo 'pristrasna' kod nekih pitanja (npr. logično je da koriste društvene mreže).
    Bilo bi zanimljivo da u konačne rezultate ankete ubaciš i statistiku posjećenosti stranice s upitnikom (ako imaš). I statistika je bitan pokazatelj sama za sebe.

  8. CopyPaste
    19. veljače 2010. Odgovori

    Zanimljivi rezultati, mada ih treba uzeti s rezervom.
    Ovo kažem zato što se postavlja pitanje kako je ekipa koja je ispunila anketu uopće došla do upitnika, tj. kolika je kvaliteta uzorka nad kojim je anketa provedena? Neki su nasumice dosurfali, neki su tu posredstvom agregatora, ali koliko ih je došlo posredstvom društvenih mreža? Logično je da će ta ekipa biti pomalo 'pristrasna' kod nekih pitanja (npr. logično je da koriste društvene mreže).
    Bilo bi zanimljivo da u konačne rezultate ankete ubaciš i statistiku posjećenosti stranice s upitnikom (ako imaš). I statistika je bitan pokazatelj sama za sebe.

  9. Goran Zdjelar
    19. veljače 2010. Odgovori

    @CopyPaste: Tomislav je i sam rekao da je ovo nije upitnik koji služi u istraživačke svrhe ("...Upitnik je relativno kratak i ne služi u neke istraživačke svrhe..."). On ovim upitnikom dobiva informacije o mišljenju čitatelja svog bloga a ne šireg kruga internet korisnika, a prilično sam uvjeren da su većina čitatelja ovog bloga korisnici neke društvene mreže ili čak više njih (što se u ovim neslužbenim rezultatima pokazalo točno).

  10. Goran Zdjelar
    19. veljače 2010. Odgovori

    @CopyPaste: Tomislav je i sam rekao da je ovo nije upitnik koji služi u istraživačke svrhe ("...Upitnik je relativno kratak i ne služi u neke istraživačke svrhe..."). On ovim upitnikom dobiva informacije o mišljenju čitatelja svog bloga a ne šireg kruga internet korisnika, a prilično sam uvjeren da su većina čitatelja ovog bloga korisnici neke društvene mreže ili čak više njih (što se u ovim neslužbenim rezultatima pokazalo točno).

  11. Tomislav Buza
    20. veljače 2010. Odgovori

    @CopyPaste Pa potruditi ću se sve to skupa ubaciti u što opsežniji statistički pregled

  12. Tomislav Buza
    20. veljače 2010. Odgovori

    @CopyPaste Pa potruditi ću se sve to skupa ubaciti u što opsežniji statistički pregled

  13. 3kolone
    22. veljače 2010. Odgovori

    ma šala, evo tako mi palo na pamet, naravno da ovo nisu izbori :-P

  14. 3kolone
    22. veljače 2010. Odgovori

    ma šala, evo tako mi palo na pamet, naravno da ovo nisu izbori :-P

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *