Većina korisnika interneta blog kao medij ne smatraju ozbiljnim alatom. Naravno pritom mislim na prosječan Hrvatski puk koji ima određenu dozu averzije prema on-line mediju kao takvom, te još uvijek ujutro po snijegu i kiši pješače do prvog kioska po novine da bi se informirali. Ti isti imaju doma super brzi Internet što juri i računalo koje ne znaju iskoristi. Druga domena sličnih korisnika, konzumenata, je ona koja ne odlazi ujutro do kioska već pali računalo i uredno surfa po novinskim portalima te se informira o jučerašnjim, današnjim i sutrašnjim događajima.
Treći nivo korisnika su i sami autori raznih internetskih servisa, pa tako i bloga. Dakle deseci pa i stotine tisuća žitelja Hrvatske na neki način održavaju svoje blogove. Nažalost samo je 1% njih redovito održavano, posjećivano i konkretno.
Tih 1% predstavlja četvrti nivo korisnika/blogera, u koje se ubrajam i ja, koji teže postati profesionalni blogeri, drugim riječima autori koji budu plaćeni za ono što pišu. Zvuči jednostavno.
Osnovni elementi profesionalnog blogera su dobro odabrana niša, iskustvo i znanje u istoj, te konciznost i dosljednost zajedno s određenom dozom ozbiljnosti i ažurnosti.
Dakle, osim osnovne sposobnosti pisanja smislenih rečenica svaki iole budući profesionalni bloger bi trebao odvojiti dosta vremena, ali i ozbiljnosti tokom dana za kreiranje i pisanje bloga. Uz to se mora i ozbiljnije fokusirati na određenu tematiku koju zastupa na svom blogu. Nije dovoljno pisati suvisle zabavne tekstove ili voditi svoj osobni dnevnik. Treba postojati određena doza iskustva, znanja i želje dijeljenja s drugima. Većina blogera koji odluče posvetiti recimo 3 sata vremena dnevno na blog vrlo lako odluta negdje drugdje. Rijetko kad neka Google pretraga završi na onom što se traži, dakle smetnje kojih nažalost ili na sreću ima u ogromnim količina, a koje ni u kom slučaju ne bi smjela utjecati na blogera u kreativnoj akciji. Recimo kad radite 8 sati za nekim strojem, usredotočeni ste na rad s tim strojem. Ništa vas ne smije smesti. Blog je u ovom slučaju vaš stroj. I mislite da je 3 sata dovoljno?
Također je bitna strategija pisanja. Osim detaljne razrade određene teme na blogu svakako je poželjno pisati u neku vrstu nastavaka. Time čitatelje koje ste pridobili zovete već sutradan da pročitaju nastavak vašeg bloga. Kad završite jednu seriju blogova, započnite drugu. Možda ste vunderkind i doslovno imate 8 sati dnevno pisati blog, pokrenite dvije/tri serije blogova u nastavcima. Ako imate više niša, pokrenite više blogova. Samo nebo je granica.
Paralelno uz pisanje, svaki bloger mora znati i osnovne elemente promocije putem interneta. Nema smisla reklamirati se po novinama, televiziji ili radiu, glupost. Doduše ako imate prilike negdje besplatno ili bezobrazno jeftino ostaviti trag, dapače, ali baziranje kampanja na tim medijima blogeru jednostavno nemaju smisla.
Promocija vaših tekstova putem interneta je osnova svega. Kako se promovirati? Odličan početak, gdje je dio posla već obavljeni, je korištenje WordPress aplikacije na vlastitoj domeni. Kao ime/brand koje će te promovirati ne morate ići daleko. Za početak bacite oko na vašu osobnu iskaznicu i uzmite ime i prezime. Vi kao bloger promovirate sami sebe.
Wordpress je sam po sebi SE optimiziran, ima mogućnost dodavanja neograničenog broja adresa za pinganje nakon objave bloga, automatsko postanje na Twitter, Facebook, te razne “blog promotion” servise. Ako ste bloger onda morate biti i Twiteraš. Jer Twitter je ništa drugo već micro blogging service, dakle blog.
Kao profesionalni bloger svakako imajte na umu da je vaša osnovna alatka riječ. Dakle, nikako se ne ograničavati samo na svoj blog. Nemojte biti sebični. Pišite kao gostujući bloger po raznim drugim blogovima, bazama članaka, forumima, portalima, promovirajte se diljem interneta vašim riječima i znanjem pisanja.
Ovaj blog bi završio sa zaradom. Dakle, blog uredno pišete svakoga dana, broj posjetitelja raste, dolaze, aktivno komentiraju vaše blogove (time indirektno reklamiraju sebe, stoga komentirajte i vi njihove), vrijeme je da počnete i zarađivati. Kako? E, o tome ću u slijedećem blogu.
Do čitanja i wave on…

25 thoughts on “Profesionalni bloger

  1. e super, jedva čekam sljedeći blog 🙂 bio bi lecemjeran kada bih rekao da mi zarada nije bitna, ali eto… moja se za sad broji o fiktivnim centima 😀
    btw. sve pohvale za stvarno aktivno pisanje bloga. svaka čast. puno je truda ovdje uloženo. samo tak nastavi.

  2. e super, jedva čekam sljedeći blog 🙂 bio bi lecemjeran kada bih rekao da mi zarada nije bitna, ali eto… moja se za sad broji o fiktivnim centima 😀
    btw. sve pohvale za stvarno aktivno pisanje bloga. svaka čast. puno je truda ovdje uloženo. samo tak nastavi.

  3. Ono što bi savjetovao kao prvi stvar kod pokretanja bloga (s ciljem neke zarade na njemu) je pisanje na engleskom. Jednostavno si pisanjem na HR ograničen na jako mali broj ljudi.
    Također bi preporučio više blogova, o temama koje te zanimaju.
    Meni je ludilo case-study pokretača Mashablea, koji je pokrenuo taj blog, radio k’o lud prvu godinu-dvije, sada se obogatio na tome.

  4. Ono što bi savjetovao kao prvi stvar kod pokretanja bloga (s ciljem neke zarade na njemu) je pisanje na engleskom. Jednostavno si pisanjem na HR ograničen na jako mali broj ljudi.
    Također bi preporučio više blogova, o temama koje te zanimaju.
    Meni je ludilo case-study pokretača Mashablea, koji je pokrenuo taj blog, radio k’o lud prvu godinu-dvije, sada se obogatio na tome.

  5. @pedja hvala na uoču, malo sam nezgrapno koristio blog/post odnos
    @ilija – pisanje ne engleskom je must ako želimo konkretnu zaradu, no mislim da se i pisanje na hrvatskom jeziku također može unovčiti, ne govorim o nekim velikim zaradama već o dodatnoj zaradi koja će s vremenom moći zamijeniti i prosječnu plaću. A imao osim Hr i Srbiju, BiH, Sloveniju, Crnu Goru kao potencijalnu publiku.
    Mashable je idealan primjer profesionalnog bloga 🙂 često sam tamo…

  6. @pedja hvala na uoču, malo sam nezgrapno koristio blog/post odnos
    @ilija – pisanje ne engleskom je must ako želimo konkretnu zaradu, no mislim da se i pisanje na hrvatskom jeziku također može unovčiti, ne govorim o nekim velikim zaradama već o dodatnoj zaradi koja će s vremenom moći zamijeniti i prosječnu plaću. A imao osim Hr i Srbiju, BiH, Sloveniju, Crnu Goru kao potencijalnu publiku.
    Mashable je idealan primjer profesionalnog bloga 🙂 često sam tamo…

  7. @Ilija – da, definitivno na engleskom. makar ako imamo kvalitetan sadržaj i dobro znamo što pišemo može se i regionalno (to ide neke iz ovih komentara 😀 ) može se i regionalno… al za to naravno treba vremena.

  8. @Ilija – da, definitivno na engleskom. makar ako imamo kvalitetan sadržaj i dobro znamo što pišemo može se i regionalno (to ide neke iz ovih komentara 😀 ) može se i regionalno… al za to naravno treba vremena.

  9. Ja ću biti onda protiv. Smatram da blog pisan na Hrvatskom može uspjet, te nam baš takvi blogovi i trebaju kako bi se naše pučanstvo što prije i bolje informiralo o njima a i navuklo na ovaj tip medija.

  10. Ja ću biti onda protiv. Smatram da blog pisan na Hrvatskom može uspjet, te nam baš takvi blogovi i trebaju kako bi se naše pučanstvo što prije i bolje informiralo o njima a i navuklo na ovaj tip medija.

  11. Ma može se i na Hrvatskom blogu zaraditi neki novac, čak bih rekao da ako vodiš nekoliko blogova na Hrvatskom, te radiš to full-time da možeš zaraditi dosta više od prosječne Hrvatske plaće.
    Ali ako te stvari preneseš na svjetske okvire… e to je onda druga priča.

  12. Ma može se i na Hrvatskom blogu zaraditi neki novac, čak bih rekao da ako vodiš nekoliko blogova na Hrvatskom, te radiš to full-time da možeš zaraditi dosta više od prosječne Hrvatske plaće.
    Ali ako te stvari preneseš na svjetske okvire… e to je onda druga priča.

  13. @ilija potpisujem.
    U Hrvatskoj je nemoguće napraviti Mashable, Problogger i slične blogove. Naime, pa naš nazovimo vodeći Blog.hr je dosta ispod nivoa zarade svjetskih blogova. No, ipak uz redovito održavanje jednog, pa i više blogova moguće je zaraditi gornju granicu pristojne plaće. Samo moramo imati na umu da za to treba vremena, volje i puno muke uloženo u blog, govorimo o stroju s kojim moramo raditi 8 sati, plus minus, dnevno. Ja sam još uvijek u fazi čekova od 100 i kusur dolara svakih mjesec, dva, ali kao budem iskren više nisam ni zaslužio jer sam dosad u blog ulagao manje od 2-3 sata tjedno 🙂

  14. @ilija potpisujem.
    U Hrvatskoj je nemoguće napraviti Mashable, Problogger i slične blogove. Naime, pa naš nazovimo vodeći Blog.hr je dosta ispod nivoa zarade svjetskih blogova. No, ipak uz redovito održavanje jednog, pa i više blogova moguće je zaraditi gornju granicu pristojne plaće. Samo moramo imati na umu da za to treba vremena, volje i puno muke uloženo u blog, govorimo o stroju s kojim moramo raditi 8 sati, plus minus, dnevno. Ja sam još uvijek u fazi čekova od 100 i kusur dolara svakih mjesec, dva, ali kao budem iskren više nisam ni zaslužio jer sam dosad u blog ulagao manje od 2-3 sata tjedno 🙂

  15. Stalno se govori o niši, pronađi svoju nišu, niša, niša. S druge strane, malo se govori o greškama poduzetnika, a jedna od najvećih je kada žaba vidi gdje potkivaju konja pa i ona digne nogu. Pogledajte sad apsurda. Hrvatska je mala niša hrvatskom blogeru početniku, a nije bila mala niša Microsoftu kad je odlučio ući u Hrvatsku. Ili masa drugih stranih firmi koje ostvarju dobit u Hrvatskoj od hrvatskih gradjana. Velika Škola iz New Yorka investira u svoj ogranak u Dubrovniku, a ja bih sa svojom malom Školom trebao izaći ne u New York, nego po @Iliji na englesko govorno područje, koje je puno veće od New Yorka. A do juče sam bio Škola u prizemlju stambene zgrade. Ne razbacujmo se olako s izlaskom na englesko govorno podrucje. Poduzetništvo nije klađenje u kojem nije pošteno kladiti se na nešto što vi znate a protivnik ne zna. Poduzetništvo je upravo suprotno od klađenja. U poduzetništvu je pošteno igrati na svoju najjaču kartu, po mogućnosti na svoju inovaciju. Za početak mislim da je i vlastiti neboder dobra niša!

  16. Stalno se govori o niši, pronađi svoju nišu, niša, niša. S druge strane, malo se govori o greškama poduzetnika, a jedna od najvećih je kada žaba vidi gdje potkivaju konja pa i ona digne nogu. Pogledajte sad apsurda. Hrvatska je mala niša hrvatskom blogeru početniku, a nije bila mala niša Microsoftu kad je odlučio ući u Hrvatsku. Ili masa drugih stranih firmi koje ostvarju dobit u Hrvatskoj od hrvatskih gradjana. Velika Škola iz New Yorka investira u svoj ogranak u Dubrovniku, a ja bih sa svojom malom Školom trebao izaći ne u New York, nego po @Iliji na englesko govorno područje, koje je puno veće od New Yorka. A do juče sam bio Škola u prizemlju stambene zgrade. Ne razbacujmo se olako s izlaskom na englesko govorno podrucje. Poduzetništvo nije klađenje u kojem nije pošteno kladiti se na nešto što vi znate a protivnik ne zna. Poduzetništvo je upravo suprotno od klađenja. U poduzetništvu je pošteno igrati na svoju najjaču kartu, po mogućnosti na svoju inovaciju. Za početak mislim da je i vlastiti neboder dobra niša!

  17. ovo što ću sada pitati možda ne ide baš pod ovu temu. bilo bi dobro da postoji ” bloganje za dummies” što sam ja. elem, planiram prebaciti blog na .com a sada sam na WP. željela bih postaviti barem neku reklamicu na njega a čitala sam da su u WP jako strogi što se toga tiče, čak da su neki blogovi bez upozorenja brisani. zato idem tamo gdje sam svoj gospodar. imam neka pitanja vezano za pretraživače. s obzirom da ne pišem dugo više sam nego zadovoljna kako me izlistavaju razne tražilice, poslije prebacivanja na novu domenu gubim sve do sada postignute pozicije i krećem iz početka kao da sam jučer počela? ili ima neka caka? ne znam da li sam dovoljno jasno postavila pitanje

  18. Za tri sata rada tjedno to je to; ako ne ide bolje.
    Interesira me konkretnije
    Da li u Hrvatskoj mogu na legalan način da naplatim svoj rad kao bloger?, a da nisam pravno registrovan kao bloger (ala’ profesionalac) to bi bilo kao slobodan umjetnik. Pa još tomu da sam fizički udaljen od potraživača usluge bolje rečeno i ne znam ga!

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *