Za početak bi htio ukratko objasniti o kojim se ovdje zaradama radi te koje su nam realne mogućnosti kao profesionalnom blogeru. Zahvalio bih na aktivnim komentarima na prethodnom postu te bi počeo ovaj drugi po redu post upravo kao rezime komentara. Činjenica da blog koji pišemo na engleskom jeziku ima određene prednosti, a najveća prednost je veliki krug čitatelja. Zbog toga i jesu renomirani blogovi poput Mashable ili Probloggera jedni od vodećih u svijetu, odnosno, na pozicijama su koje prosječni domaći bloger može samo sanjati. Da, sanjati.
Za početak sam napravio jedan brzinski test blogova vani i domaćih blog servisa čisto da vidimo o kojim se to omjerima radi. Prilog je čisto informativnog karaktera.

alexa_test

Dakle, krenimo mi malo pričati o lovi, o novcima, dolarima, eurima, kunama. Ako si želimo zajedno sa Simonicom pjevušiti Lova do krova onda je bolje da se bacimo u neke mutne političke vode ili se jednostavno prijavimo za radna mjesta na sada relativno siromašnim pozicijama Podravke, HACa i sličnih mutikaša.
Bloger može zarađivati na više načina, pritom ne mislim na radne aktivnosti koje nisu vezane uz sam blog. Najrazvijeniji način za neku dodatnu zaradu je postavljanje kontekstualnih oglasa u sam blog. Te oglase možemo malo ukrasiti i pokojim banerom. Pri tome moramo imati na umu da, ako zatrpamo blog oglasima, da ćemo polako gubiti čitatelje jer će oni jednostavno shvatiti da nam cilj nije komunikacija s njima preko postova, već punjenje bloga u cilju zarade.
Prvo i osnovno pravilo prilikom pokretanja bloga je to da ga pokrećemo iz nekog entuzijazma, iz želje za pisanjem, komuniciranjem, objavljivanjem našeg znanja, ideja, misli, iskustva. Ako idemo otvarati blog s jedinim ciljem, a to je zarada, svijetla i uspješna budućnost nije na našoj strani.
Vremenski faktor
Vremenski faktor je vrlo važan čimbenik u našem profesionalnom bloganju. Naime, blog treba biti već etablirani, on treba imati određeni profil posjetitelja, čitatelja, te treba imati dobro razgranate mreže linkova, trackbackova, treba biti pristojno indeksirani te redovito održavani.
U komentarima prethodnog posta se spominje Mashable, jedan specijaliziran blog, čiji je autor više od dvije godine živio taj blog, pisao ga, prolijevao znoj, suze da bi sad došao na jedan zavidan nivo. Gledajući taj blog mislimo si da mi nikako ne možemo doći na taj nivo, da mi nemamo potencijala, nismo dovoljno pametni i slično. Razna istraživanja pokazuju da su Europljani pametniji i inteligentniji od Amerikanaca, naravno, gledajući globalno. Njihova je prednost što je na njihovoj strani veliki auditorij, dakle njihovi čitatelji su svi čitatelji engleskog govornog područja.
Hrvatski blog
Kako spominje jedan komentator, Hrvatska kao potencijalno tržište je zanimljiva mnogim stranim ulagačima, recimo Microsoftu, pa će svakako onda biti zanimljiva i nama. Raspoležemo sa milijun i pol internetskih korisnika, što nije uopće mala brojka. To tržište je gladno naših tekstova, naših informacija, našeg znanja. Nije bitno u čemu smo dobri, glavno da smo otvorena duha i glavno da naše znanje želimo podijeliti sa drugima.
Elementi zarade na blogu su u najvećem dijelu oglasi, dakle njih možemo aktivirati istog trenutka. To su oglasi tipa Adsense oglasa, Etarget oglasa, Text Links Ads i ostalih kontekstualnih oglasa. Dakle radi se o kontekstualnim oglasima koji se u današnje vrijeme odlično mogu uklopiti u teme naših postova, temu našeg bloga.
Osim samih oglasa postoje i dobro nam znani affiliate linkovi. To su manje više prodajni linkovi pomoću kojih dobivamo određeni postotak zarade, naravno, ako uspijemo što prodati.
Ta prodaja ovisi isključivo o nama. Znači, ako nam je niša neki softverski program, i ako ga mi dobro i kvalitetno predstavimo na našem blogu, velika je vjerojatnost da će naši čitatelji biti zainteresirani za kupnju. Naravno, na dnu ga čeka link preko kojeg vrši kupnju.
Nije nužno da su svi naši čitatelji baš oni koji bi nešto kupili, ali to nas ne mora brinuti. Ionako je neki postotak reakcije na internetski oglas između 1 i 2 %, u idealnim slučajevima on može doseći i 5%. Što znači da na 100 čitatelja možemo imati jednog zainteresiranog za kupnju. Upravo zbog te činjenice je početkom ovog stoljeća u SAD bila pomama za posjetiteljima, 1001 način kako dovesti posjetitelje na stranicu, u neku ruku iz affiliate marketing ideje je i nastala današnja optimizacija za tražilice.
Jedan od načina zarade je i pisanje po narudžbi. Npr, ljubitelj smo Playstation igrica i svakodnevni fanatik. Sve igrice su nam u malom prstu i ono najpametnije što možemo učiniti je otvoriti blog i raspaliti po njemu, velika vjerojatnost je da će nam prsti biti prespori za sve ono što imamo za podijeliti s drugima. Jednog dana kad budemo imali etablirani blog javiti će se razni distributeri igrica, proizvođači, dućani Playstation opreme koji će biti spremni izdvojiti određeni iznos za neku recenziju, osvrt na njihov proizvod ili dućan. U “portalskom” svijetu se to naziva Sponzorirani članak, koji je danas puno jače marketinško/oglasno oružje od bilo kojeg banera ili linka.
Vratio bih se malo na oglase. Od oglasa, kako sam i prije napisao, preporučam korištenje Adsense oglasa i recimo Text Link Ads oglasa. Dok je Adsense kontekstualno oglašavanje te vi zarađujete ili prikazom oglasa ili klikom na njega, Text Link Ads oglasi je u principu neka vrsta aukcije na vaš oglasni prostor. Dakle, vi rezervirate površinu od 300×250 piksela te je stavite u ponudu Text Link Ads oglasa, definirate minimalnu cijenu i čekate.
To su manje više sve automatizirani načini zarade. Na vama je da se dalje pozabavite pisanjem i na taj način sa svakim postom širite vaš oglasni prostor.
Sama filozofija zarade putem bloga je vrlo jednostavna, ili prodajete oglas, sponzorirani post ili imate affiliate linkove na neki proizvod ili, ako ste sretni, imate sponzora koji vas plaća da vodite i pišete blog, rijetki slučajevi, ali ima ih.
Ono što je srž zarade je kvalitetan sadržaj i što veći broj posjetitelja. Ako imamo blog sa 100 ljudi dnevno, desetak postova i jedan 300x250px banner zarada će teško preći 50 centi dnevno. Ako imamo taj isti blog sa 500 ljudi dnevno jednim 300x250px Adsense oglasom i jednim 728x90px banerom, onda nam zarada može skoknuti i na nekoliko dolara dnevno. Ako 10 postova pretvorimo u 100 postova, 500 posjeta dnevno u nekoliko tisuća, zarada nam može skoknuti i preko 10 dolara dnevno. Sada smo na nekoj minimalnoj zaradi od 300-tinjak dolara mjesečno. Što nije nimalo loše. 100 postova pretvorimo u 1000, nekoliko tisuća posjeta u recimo 10 000 tisuća, možemo dobiti i do 1000 dolara mjesečno. A kaj se dešava ako, kao profesionalni bloger s 8 sati dnevnog pisanja i rada, održavamo dva bloga? Osim Adsense oglasa imamo zakupljene i Text Link Ads oglase i još nekoliko desetaka ili stotina affiliate linkova. Zarada ide na nivo zastupničkih mirovina.
Koliko je to realna situacija?
Ovo je recimo malo bolji slučaj bloga na svjetskom nivou. A pandan na domaćem tržištu svakako može pokrivati prosječnu plaću. No, tko veli da naš blog ne možemo prevesti na engleski jezik? Samo bacimo Google translate plugin u WP i evo ga. Nije idealan prijevod, ali služi svrsi.
Još što sam htio spomenuti jest slijedeće, ako i pišemo na Hrvatskom jeziku, to nikako ne znači da smo usmjereni samo Hrvatskim čitateljima. Nas u potpunosti razumiju Srbi, Bosanci, Hercegovci, Makedonci, Crnogorci, Slovenci (mada oni često javno komuniciraju s nama engleskim jezikom).
Dakle naš ciljano tržište je cela Jugoslavija 🙂
U slijedećem blogu ću pisati na koje sve načine možemo povećavati posjećenost našem blogu, a kraj ovog bloga bih završio jednom nostalgičnom skladbom u modernoj obradi.
http://www.youtube.com/watch?v=vqkCUPHkY2E
Wave on…

14 thoughts on “Profesionalni bloger 2 – Počeci zarade

  1. Odličan post Tomislave, isčekujem 3 verziju ove teme uskoro, jer kako si krenuo s pisanjem postova bit će ih svaki dan 🙂 Naravno proširuješ oglasni prostor 🙂
    Link posta sam stavio na itLinkovi, a link bloga na tutorijali.hdonweb.com u sidebar pod “Svakako Posjetite”, jer vjerujem da blog zavrjeđuje backlink.

  2. Odličan post Tomislave, isčekujem 3 verziju ove teme uskoro, jer kako si krenuo s pisanjem postova bit će ih svaki dan 🙂 Naravno proširuješ oglasni prostor 🙂
    Link posta sam stavio na itLinkovi, a link bloga na tutorijali.hdonweb.com u sidebar pod “Svakako Posjetite”, jer vjerujem da blog zavrjeđuje backlink.

  3. Ufff odličan tekst, svaka čast 😉 baš sam sad pročitao i prvi i drugi dio u potpunosti i pun sam dojmova.. pozitivnih 🙂 vjerujem da se može zaraditi od blogova u HR, i od sajtova općenito… samo se treba truditi, pisati, konstantno raditi na projektu i na kraju će sve doći na svoje… 🙂

  4. Ufff odličan tekst, svaka čast 😉 baš sam sad pročitao i prvi i drugi dio u potpunosti i pun sam dojmova.. pozitivnih 🙂 vjerujem da se može zaraditi od blogova u HR, i od sajtova općenito… samo se treba truditi, pisati, konstantno raditi na projektu i na kraju će sve doći na svoje… 🙂

  5. Tomislav Buza, hvala – vrlo poucan i iznad svega motivirajuci post. ja sam od nedavno poceo da pisem na engleskom. jos trazim,samog sebe i interesantnu temu koja bi mogla probuditi interes potencijalnih posjetilaca. no ti si mi dao ideju da pokusam isto uraditi i na maternjem nam jeziku za ex-ju trziste.

  6. Tomislav Buza, hvala – vrlo poucan i iznad svega motivirajuci post. ja sam od nedavno poceo da pisem na engleskom. jos trazim,samog sebe i interesantnu temu koja bi mogla probuditi interes potencijalnih posjetilaca. no ti si mi dao ideju da pokusam isto uraditi i na maternjem nam jeziku za ex-ju trziste.

  7. Sretno u bloganju 🙂 Preporučam da se okušaš na domaćem jeziku, ali nikako nemoj pustiti engleski jezik. A ako imaš mogućnosti s vremenom kreni na vlastitu domenu, ili više njih. Kad se pronađeš i kreneš sa redovitim pisanjem mogu te ubaciti u blogroll i dovest kojeg čitatelja.

  8. Sretno u bloganju 🙂 Preporučam da se okušaš na domaćem jeziku, ali nikako nemoj pustiti engleski jezik. A ako imaš mogućnosti s vremenom kreni na vlastitu domenu, ili više njih. Kad se pronađeš i kreneš sa redovitim pisanjem mogu te ubaciti u blogroll i dovest kojeg čitatelja.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *