Blog

Postaju li masovni mediji sredstvo za manipuliranje ljudima?


Već me nekoliko dana muči poriv da popijem čarobni napitak, da se pretvorim u gospodina Hyda i da oslobodim ovaj naš izopačeni svijet od nekih ličnosti, od ideja, televizijskog smeća i marketinških manipulacija djecom.
Krenuo bih s potonjim. Svako normalno ljudsko biće će se složiti s činjenicom da su djeca naše najveće blago, da su oni budućnost od kojih smo posudili ovu planetu koju sustavno uništavamo. Mnogi bi se složili s činjenicom da se bolesnici poput pedofila jednom zauvijek maknu iz naših životu, da se internetski predatori strpaju u zatvore na doživotne robije i slično. Super. Bravo za zdravo razmišljanje.
No, čudim se zašto ti isti, recimo roditelji, dozvoljavaju, kvragu, potiču djecu na gledanje raznih jeftinih i subliminalnih poruka prepunih crtića koja znam viđati po televizijama? Banke, mnogi vele da su upravo one te koja drže muda i jajnike naših vođa. Zašto se bankama dozvoljavaju reklame usmjerene djeci i najmlađima koje pomoću jeftinih trikova i pjesmuljaka manipuliraju djecom i već od samih početaka ih potiču na konzumerizam i, kako oni vele, štednju i razne dječje fondove. Zatim imamo razne reklame za ljubimce, automobile, i ostale konzumerske pičkarije koje iskorištavaju djecu da bi došli do većine hrvatskih kupaca. A o raznim „emisijama“ usmjerenim djeci uopće ne bih pričao. Naime, ne samo da je upitno nakon svakih nekoliko minuta djecu maltretirati reklamama u obliku crtića, u obliku poznatih junaka, a da bi kupovali u određenom trgovačkom centru jer će ih tamo dočekati Miki Maus, već sam ozbiljnog mišljenja da se ovdje krše mnoga prava djece. O moralu neću pričati jer ga nema. Mislim, najlakše je klince na pola sata zakovati uz televizor i prikazivati im seriju crtića te svakih par minuta s određenim reklama koje im se u ovo najosjetljivije doba kada im je cijeli svijet škola, zauvijek urezuju u memoriju i time postaju klasični potrošači.
Kad se dotičem morala moram spomenuti još nekoliko izleta u medijski otpad. Jedno do velikih zla današnjice je tabloidiziranje svih masovnih medija. Krenuo bih s televizijom i to našim komercijalnim TV kućama. Pada mi mrak na oči, i naravno prst na daljinskom, kad kreću razne showtime emisije u kojima se favoriziraju razni samozvani modni mačci i slične ljudske fiktivne pojave za koje nikako da dokučim koja je najniža stopa ljudskog morala. Razne modne manifestacije koje žele silno biti u svjetskom rangu, ali nikako im to ne uspijeva, prepuna su tih osoba koje se naprosto natječu u medijskim ekscesima. Ok, ispala joj sisa prilikom šetnje modnom pistom, prepune novine, televizijski eter, a s druge strane ni dvije minute za našeg najvećeg znanstvenika Đikića koji očito nije dovoljno dobar za HAZU. Gledajući izdanja raznih crvenih tepiha shvaćam barem koliko je domaći svijet iskrivljen te imam odličnu školu u kojoj ću odgajati svoje dijete i baš te „nestašluke“ i primitivne ispade djetetu uzeti kao loš primjer i zadati mu polaznu točku od koje treba bježati.
Promidžba i marketing, zajedno sa novinarstvom, su danas otišli možda malo predaleko, a sve u cilju stvaranje zarade i pridobivanje čitatelja. Neki dan sam gledao Otvoreno sa gđom Hlo u kojoj je glavna tema bila objava SMS poruka pokojnog Pukanića, a predjelo te teme je bila sporedna tema u kojoj je Čačić u ekspresnih par minuta morao prezentirati plan razvoja i spašavanja domaćeg gospodarstva. No, najviše me zaboljela licemjernost gostiju koja je, za ime Boga, ozbiljno raspravljala o temema o kojima ni progovoriti ne bi smjeli. Nacional tabloid? Ajme. Nečije privatne poruke u medijskom prostoru? Ajme, ajme. Večernji ne vidi ništa loše u tome? Ajme, ajme, ajme. Jedan tabloidni domaći novisnki portal je jedva čekao s objavom toga? Ajme, ajme, ajme, ajme. Licemjeri koji u svoj toj zbrci ni ne vide pravi problem. To su obična djeca koja se svađaju oko torte u koju je kuharica umjesto šećera stavila sol, ali nije to problem, već to što je umjesto domaćih jagoda stavila uvozne brusnice.

Oznake:, , , , , , ,

10 komentara

  1. uberVU - social comments
    28. ožujka 2010. Odgovori

    Social comments and analytics for this post...
    This post was mentioned on Twitter by buzz4web: Postaju li masovni mediji sredstvo za manipuliranje ljudima? http://is.gd/b3yL7 [ blog post #buzz4web ]...

  2. Hrvoje Mihajlic
    28. ožujka 2010. Odgovori

    " jajnike naših vođa" LOL
    super članak.
    tabloidiziranje svih masovnih medija je postao stvarno iritantan, ali i prilično opasan trend.
    već duže vrijeme se spremam na neki post na tu temu ali nikako da nešto napišem...

  3. Hrvoje Mihajlic
    28. ožujka 2010. Odgovori

    " jajnike naših vođa" LOL
    super članak.
    tabloidiziranje svih masovnih medija je postao stvarno iritantan, ali i prilično opasan trend.
    već duže vrijeme se spremam na neki post na tu temu ali nikako da nešto napišem...

  4. ipopic
    29. ožujka 2010. Odgovori

    Sve mi je jasno što govoriš osim početne teze - postaju?!?

  5. ipopic
    29. ožujka 2010. Odgovori

    Sve mi je jasno što govoriš osim početne teze - postaju?!?

  6. Dark Zgb
    29. ožujka 2010. Odgovori

    Slažem sa većinom članka, a najviše mi je za oko zapela sljedeća rečenica.
    "Mislim, najlakše je klince na pola sata zakovati uz televizor i prikazivati im seriju crtića te svakih par minuta s određenim reklama koje im se u ovo najosjetljivije doba kada im je cijeli svijet škola, zauvijek urezuju u memoriju i time postaju klasični potrošači."
    Prvo što mi je palo na pamet je McDonalds; oni rade upravo to. Privlače djecu već od predškolske dobi, kojima raznim rođendanskim proslavama, igračkama i slično, zauvijek urezuju u pamćenje to neko sretnije doba iz djetinjstva. Ta ljudi kada odrastu će provesti život vračajući se u McDonalds pokušavajući vratiti dio sreće iz djetinjstva. McDonalds igra na psihologiju, znaju oni što rade.
    Još jedna činjenica koja me potpuno zaprepastila je to da je najveći distributer dječjih igračaka na svijetu upravo - McDonalds! Upravo tako, McDonalds, koji je lanac brze hrane, je najveći distributer dječjih igračaka na svijetu!
    Ništa nije sveto kad je u pitanju profit, to već svi znamo. Ali nam i dan danas uspjevaju dati razloga da se naježimo i posramimo svijeta u kojem živimo...

  7. Dark Zgb
    29. ožujka 2010. Odgovori

    Slažem sa većinom članka, a najviše mi je za oko zapela sljedeća rečenica.
    "Mislim, najlakše je klince na pola sata zakovati uz televizor i prikazivati im seriju crtića te svakih par minuta s određenim reklama koje im se u ovo najosjetljivije doba kada im je cijeli svijet škola, zauvijek urezuju u memoriju i time postaju klasični potrošači."
    Prvo što mi je palo na pamet je McDonalds; oni rade upravo to. Privlače djecu već od predškolske dobi, kojima raznim rođendanskim proslavama, igračkama i slično, zauvijek urezuju u pamćenje to neko sretnije doba iz djetinjstva. Ta ljudi kada odrastu će provesti život vračajući se u McDonalds pokušavajući vratiti dio sreće iz djetinjstva. McDonalds igra na psihologiju, znaju oni što rade.
    Još jedna činjenica koja me potpuno zaprepastila je to da je najveći distributer dječjih igračaka na svijetu upravo - McDonalds! Upravo tako, McDonalds, koji je lanac brze hrane, je najveći distributer dječjih igračaka na svijetu!
    Ništa nije sveto kad je u pitanju profit, to već svi znamo. Ali nam i dan danas uspjevaju dati razloga da se naježimo i posramimo svijeta u kojem živimo...

  8. Anton
    14. travnja 2010. Odgovori

    Čim su masovni, odmah služe za manipulaciju, tu nema sumnje. :)

  9. Anton
    14. travnja 2010. Odgovori

    Čim su masovni, odmah služe za manipulaciju, tu nema sumnje. :)

  10. snjezana_svt » Blog Archive » Dnevnik 13.12.2011.
    20. prosinca 2011. Odgovori

    [...] mediji služe kao sredstvo manipulacije ljudima. Članak možete pročitati na sljedećem linku: http://www.tomislavbuza.com/2010/postaju-li-masovni-mediji-sredstvo-za-manipuliranje-ljudima/. Najnoviji trendovi su Web 2.0 alati za izradu video isječaka, mentalnih mapa, dijagrama tokova i [...]

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *