Već sam o tome pisao u nekom od prethodni blogova, ali svakako nije na odmet utvrđivati znanje i ponavljati gradivo. Slijedeće upute će se bazirati na koracima koje sam poduzimao glede promocije jednog svog portala te kako sam na koncu svega uspio da posjećenost konstantno raste. Drugim riječima, uspio sam onaj famozni Analyticsov Traffic Source graf natjerati da izgleda poput mercedesovog znaka, što na kraju krajeva svaki seo master i zna.
Dva su osnovna dijela ovog segmenta optimizacije stranica. Prvi segment je direktno vezan uz stranicu, dakle optimizacija koda te implementacija raznih “postulata” esencijalnih za dobru seo stranicu. Kad se radi o portalu koji je osvježavan na dnevnoj bazi i nemate utjecaj na sadržaj članak te njihove naslova stvar se malo zakomplicira, ali na kraju krajeva vrijeme sve rješava. Ovaj dio prvenstveno utječe na tražilice odnosno Google koji još uvijek drži veliku većinu tržišta. Dakle trećinu vaših posjeta trebao bi generirati upravo Google.
Ciljevi ovog segmenta su što bolje rangiranje na stranicama rezultata traženja na odabrane ključne riječi. Prije toga bitno je pravilno odabrati ključne riječi, što pa direktno ovisi o sadržaju koji koristite. Mi smo pokrenuli fotografski portal. Za to smo uzeli domenu Fotografija.hr te krenulo od ključne riječi fotografija. Da, izgledalo je nemoguće biti prvi na stranicama hrvatskih rezultata Google pretraživanja, ali uspijeli smo. Direktno fotografija u search string rezultira sa stranicom gdje smo mi na prvom mjestu. Riječ fotografija ponavljamo kroz naslove svih ostalih stranica kako bi ujedno povlačila za sobom sav sadržaj kojeg objavljujemo, a ujedno i optimizirala ostale ključne riječi. Detalje baš i ne mogu otkriti jer ne bi bilo korektno prema seo masterima koji se time bave i koji su potrošili izvjesno vrijeme i novac da bi stekli to znanje, a na koncu konceva i meni je u interesu da ja odradim taj poso.
Slijedeći segment je offsite optimizacija. Dakle radi se optimizaciji koja se ne izvodi na samim stranicama, a opet je direktno vezana uz vas. Njezin cilj je u što većem obimu plasirati vaš link na sve legitimne siteove, portale te mjesta diljem interneta. Kako? Vrlo jednostavno. RSS, potpisi u mailovima, razmjene linkova, odobravanje objavu vaših članaka na drugim mjestima. Tu recimo mnogi portal majstori griješe. Oni napiši neki članaka, objave ga na svom portalu te ne dozvoljavaju, ili dozvoljavaju uz razne neprihvatljive uvjete objavu tog članka na drugim medijima. Pritom Copyright prava na koja se pozivaju primjenjuju djelomično. Primjer, recimo da moj članak uzme neki ne baš posječeni portal, objavi ga i mene navede kao izvor popraćen sa linkom na stranicu. Ja kao autor koji sam zaštitio sadržaj Copyrightom ne dozvoljavam tom čovjeku objavu, te mu šaljem mail neka to skine, prijetim tužbom i slično. S druge strane ako taj moj članak bude objavljen na nekom vodećem posječenom portalu, šutim kao bubica i brojim posjete. Da, baš sam pička! I ne radim po pravilima, da idem tužiti, popušio bih. Najbolje je sadržaj staviti pod Creative commons domenu, sloboda objave bez promjena uz navođenje izvora. Naše članke prenose Net.hr, Monitor.hr, te mnogi mnogi drugi posjećeni, manje posjećeni portali.
Objavljujemo sve članke koji su nam vezani uz struku, izvještaje, reporte, najave. Time dobivamo da se mnogi korisnici koji su članovi nekih grupa i stranica koje su dosta posjećivane pozivaju na naše članke. Primjer je recimo objava raznih članaka naših prijatelja sa Facebooka. Kaj se događa? Svatko je ponosan kad negdje izađe njegovo djelo, pa tako i naši prijatelji na Fejsu koji onda postaju link svojim prijateljima neka pogledaju njegov članaka. Tzv. win win situacija.
Treći segment je također offsite i offline varijanta. To su oni Direct traffic posjetitelji, dakle oni koji u pretraživače direktno ukucavaju vašu adresu. za njihe je bitno da vam je naziv domene lako pamtljiv. Naš je Fotografija.hr, to će svaki zapamtiti, dakle svatko tko pozna riječ fotografija, a to je baš svatko, taj ujedno zna i naš glavni keyword 🙂 Zvuči moćno, pa i je 🙂
Ovaj segment optimizacije je trenutno u provođenju. O čemu se ovdje radi. Naljepnice za aute, plakati, majice, kape, flyeri, vizitke, zastave, sav baš sav promotivni materijal kojeg možete zamisliti. Kutijice sa bombonima, vino za Božić, kutije šibica, kemijske olovke, obične olovke, uredski pribor, screen saveri, …. Dakle sve na što se da zakalemiti web adresa.
Zvuči jednostavno? Pa i je jednostavno. Lako? Ne, nije uopće lako. Čak i onaj financijski dio nije toliko problematičan koliko organizacijski. Ali s vremenom sve se isplati.

3 thoughts on “Posjetitelji su na vašoj strani, samo oni to još neznaju

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *