Blog

Marketinški potencijali Google Wave-a


Na prvi pogled bi se moglo reći da je Google Wave i njegov potencijal u marketingu još uvijek neistraženo tržište, te da je potrebno barem godinu dvije da se uopće udomači kod korisnika, a nakon toga i kod potencijalnih oglašivaća. Mi smo trenutno u fazi otkrivanja potencijala Twittera, te masovnog targetiranja Facebook korisnika. Osobno smatram da će Wave kvalitativno preteći i Facebook i Twitter. Dakle, spomenuo sam pojam kvalitativno, što nije jednako kvantitativnom, barem ne od početka, a čisto zbog principa rada novonastale društvene globalne mreže.
Za razliku od bilo kojeg drugog novonastalog servisa Google ima iza sebe 90% internet korisnika koji ga koriste ili na ovaj ili onaj način znaju o čemu se radi, da, ima jš uvijek 10% aktivnih internet korisnika koji neznaju što je Google i čemu on služi, a redovito posjećuju domaće news portale.
Preliminarno mogu reći da će na Wave-u do maksimalne iskorištenosti doći Adword targetirani oglasi koji će se distribuirati određenim tematskim grupama i zajednicama istomišljenika te korisnika. Adwordsi se distribuiraju putem stranica rezultata traženja određenog pojma i sukladno tome pojme filtriraju se interesni oglasi. S druge strane putem Adsensa se isti distribuiraju po raznim stranicama, blogovima, forumima gdje se ostavlja i mogućnost zarade za vlasnike tih stranice.
Wave ima malo drugačiju priču. Prvo i osnovno pravilo je da za sudjelovanje u određenom Wave vi morate biti pozvani, odnosno, broj korisnika u određenom Wave-u je na neki način limitiran, ne bukvalno limitiran, ali ima svoje granice koje određuju sami članovi tog vala. Stoga targetiranje oglasa tim grupama je limitirano na broj njihovih korisnika za razliku od Adwords oglasa koji se distribuiraju diljem stranica rezultata traženja, koje su skoro pa brojčano neograničeni. To je što se tiće kvantitete, no nikako se ne smijemo zavaravati tom fiktivnom granicom, jer je broj Wave-ova neograničen i velika je vjerojatnost da će njihov ukupan broj s godinama korištenja nekoliko puta premašiti ukupni broj Google korisnika.
Osim Google Adwords-a pretpostavka je da će se i ostale oglasne grupe djelomično orijentirati tom novom servisu, neke prije, neke kasnije, a isto tako svakako treba imati na umu mogućnost gdje će vlasnici Wave-ova, drugim riječima njihovi pokretači imati mogućnost odabira oglasnih kanala u njihovoj grupi, nazovimo to Adsense for Wave.
Uglavnom možda je još  prerano razmišljati o tome, a definitivno ekipa Google marketing i PR odjela ima već sve na papiru te samo čeka razvojnu ekipu Wave-a, službeno puštanje u rad i milijunsku navalu korisnika.
Ono što mi možemo učiniti za sebe i svoju promociju je aktivno pratiti vijesti iz glavnom stožera Google i biti u toku događanja. Nerijetki je slučaj da se u Hrvatskoj promoviraju servisi i načini zarade te promocije koji su već par godina u SAD-u stvar prošlosti.
Wave on…

Oznake:,

0 Comments on Marketinški potencijali Google Wave-a

    Odgovori

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *