Ovaj post je jedan lagani vremenski odmaknuti odgovor na članak koji je objavljen u magazinu PlanB u rujnu 2008. godine, a nosi naslov Kako pronaći kvalitetne blogove. Naime, u tome se članku spominju razne metode pronalaženja kvalitetnih blogova, točnije spominju se neke web adrese servisa, portala koji bi trebali biti nešto kao katalozi blogova. Neki od spominjanih servisa u tom članku još su uvijek živi i rade odlično, neki ne postoje više, a neki pak, suprotno uvriježenom blogerskom pravilu nikako da odgovore na poslani e-mail.
Nikako mi nije namjena biti kritičan prema magazinu PlanB, naprotiv jedan projekt kojeg izuzetno cijenim iz kojeg sam samo uzeo jedan članak kao referencu za ovaj post.
Krenuti ću redom kako se spominju u tom članku. Kao prvo mjesto pronalaženja kvalitetnih blogova se spominje Blog.hr, točnije naslovnica servisa Blog.hr. Možda jedna minorna zamjerka tekstu je u tome što se ne spominje da naslovnica Blog.hr servisa te liste blogova na njoj budu ispunjeni blogovima i postovima isključivo na tom servisu. Kao alternativu toj naslovnici korisnici su kreirali jedan alternativni blog nazivaju Naslovnica.blog.hr na kojem bi se trebali nalaziti blogovi i postovi koje izaberu blogeri, a ne članovi uredništva Blog.hr servisa. Jedini osvrt na taj blog koji imam je posljednji datum ažuriranja bloga, a to je 20.10.2007. godine, dakle jedan blog koji je stao u prostoru i vremenu.
Slijedeći servis koji se spominje u članku su Blogeri.hr. Još uvijek aktivni, još uvijek rade, još uvijek vjerni inicijalnoj ideji. Kako sam ovaj post zamislio malo „zapapriti“ sa osvrtima na „negativce“ u ovoj priči, Blogeri.hr nisu tema.

Nadalje se spominje Blogkatalog.com kao „produkt“ servisa Blogariat.com. Dva trna u mome oku današnje potrage za starim junačinama. Blogkatalog.com kao takav, a bogami i kao nikakav, više ne funkcionira. Istekla domena, ugašen servis ili nešto treće uglavnom, jedna negativno konotirana kritika servisu što jedna tako perspektivna domena na području ove regije puca u prazno. Drugi trn u oku mi je Blogariat.com. Ne znam kako i zašto, ali poslao sam im već nekoliko e-mailova da mi razjasne uvjete sudjelovanja sa blogom u njihovoj cijenjenoj zajednici. Međutim ni negativnog, ni pozitivnog odgovora. Dakle, ne odgovaranje na e-mail i nije nešto što bi si jedan takav servis baziran na lako dostupnoj blogerskoj zajednici smio dopustiti. Nadam se da će mijenjati politiku i to vrlo skoro.
Slijedeći se spominju Blogodak.com i Blogerica.com. Dva servisa koji još uvijek postoje i još uvijek rade. Dakle pridružuju se Blogerima.

Kao posljednji servis čitam o stranici Blogorola.com. Slovenski projekt čiji je cilj bio okupiti blogere i blogove naše regije. Ne znam dokad i kako je djelovao ovaj servis kao takav, ali danas odlazak na tu adresu nudi samo dva tipa mjesečne pretplate na njihov časopis. Nešto duboko u meni govori da to više nije ona Blogorola koja je opisana u magazinu PlanB.

Rezime

Nakon nepune dvije godine od tog članka skoro 50% spomenutih blogerskih servisa je ugašeno ili je mijenjalo djelatnost. Nije mi još samo jasna efikasnost i korist prelaska iz digitalnog izdavaštva u tiskani tjednik, no neću ulaziti u detalje. Kako sam i sam pokrenuo mnogo web projekata, isto toliko ih ugasio, a sve zbog svoje brzopletosti i nepromišljenosti u datom trenutku mogu samo savjetovati da je potrebno ne dva već tri puta razmisliti prije pokretanja jednog servisa namijenjenog blogerskoj zajednici. Osvrnuo bih se na stajalište jednog poznatog američkog blogera koji daje jedan zanimljiv savjet prilikom pokretanja bloga, a ide otprilike ovako:

„Ako ste odlučili pokrenuti vlastiti blog, uzmite si nekoliko mjeseci proučavanja drugih blogova, ponajviše onih u vašem interesnom području. Nakon toga se polako uključujte u rasprave komentarima kako bi stekli određeni kredibilitet i prepoznatljivost među blogerima. Nakon toga pokrenite servis bloga, počnite pisati, ali ga nemojte od samo početka davati u javnost. Zaštitite ga zaporkom i tjedan, dva testirajte sa najbližim prijateljima i kolegama. Nakon toga ste spremni za izlazak u javnost.“

Savjet kojeg bi se mnogi od nas morali pridržavati.
Na kraju samo da napomenem da ovim postom ne želim širiti nikakve negativne konotacije vezane uz spomenute servise, post je samo osvrt na servise spominjane u članku kojeg navodim na početku teksta. Svakako mi je želja da ugašeni servisi prorade, dapaće, osobno ću pomoći promocijom na svom blogu.

5 thoughts on “Kako pronaći kvalitetne blogove – dvije godine poslije

  1. Za to bi trebalo raditi jednu detaljnu analizu, a to opet ovisi o kvaliteti bloga, frekvenciji objava, temi i slično…meni osobno od gore spomenutih najjači su Blogeri.hr, al možda zato jer se s njima najviše zaokupiram nakon objave, ostatak ide automatikom putem rss kanala. Možda bi zanimljiv podatak bio ukupni popis servisa tog tipa.

  2. Za to bi trebalo raditi jednu detaljnu analizu, a to opet ovisi o kvaliteti bloga, frekvenciji objava, temi i slično…meni osobno od gore spomenutih najjači su Blogeri.hr, al možda zato jer se s njima najviše zaokupiram nakon objave, ostatak ide automatikom putem rss kanala. Možda bi zanimljiv podatak bio ukupni popis servisa tog tipa.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *