Jedna od čestih pogrešaka u oglašavanju po današnjim medijima, a koje primjećujem jest miješanje principa oglašavanja po različitim medijima. Konkretno, metoda oglašavanja za televizijski medij nikako ne smiju biti primjenjivane u oglašavanju na Internet mediju. Isto tako metode oglašavanja po novinama nisu primjerene metodama oglašavanja na internetu i obrnuto.
Ovaj potonji problem miješanje Internetskih tehnika oglašavanja i dnevnih tiskovina proletio bih kroz primjer Večernjeg lista. Novina koja je nekada bila uredna i čitatelj je znao gdje mu se što nalazi postao je jedan od najneurednijih i naposljetku marketinški gledano neučinkoviti tiskani medij.
Što su napravili. Rubrike i sadržaje su razbacili po cijelom broju, pa tako sad Crna kronika bude razbacana na više mjesta, ista priča je i sa ostalim sadržajima. Time se dobila neka vrsta sadržajne dinamike koja je u ovom slučaju kontraproduktivna jer stalni čitatelj više ne zna gdje i kada što očekivati. Za čitatelja koji je uhodan u neki medij, za nekoga tko je dugogodišnji čitatelj to je najveći propust koji mu se može napraviti.
Što su oni time dobili?
Konkretno, recimo da sam ja čitatelj te novine i svakodnevno pratim rubriku Crna kronika, jer eto što zbog posla, što zbog unutarnjeg poriva zanimaju me tuđe nesreće (nažalost mnogo Hrvata tako razmišlja, ali ne i ja). Ja, da bi prošao sve sadržaje Crne kronike sad moram prelistati cijene novine jer ne znam na kojoj se stranici što nalazi. To je meni dodatan posao i moje uživanje u sadržaju se pretvara u bjesomučno traženje sadržaja.
Zašto taj kaos?
Pa time su postigli to da svaki čitatelj u želji da pročita svoj omiljeni sadržaj mora prelistati cijele novine.
Pa zašto pobogu?
Zbog reklama. Njih će sada sa većom sigurnošću prezentirati čitatelju. Dakle, kad čitatelj bude primoran prelistati cijele novine oglasi su više puta viđeni nego kod čitatelja koji čitaju samo 15 i 16 stranicu. Odlična ideja, ali za primjenu na internetu gdje oglašavatelj plaća po leadu i gdje se prati i vodi statistika. U novinama jedinu informaciju koju izdavač ili oglašavatelj dobi jest da li je ili nije netko kupio novine. Da li sam ja ili nisam prelistao cijeli broj, vidio ili nisam vidio reklamu oni ne mogu znati. Mogu, ako provode detaljne ankete, što ne rade, a ako i rade te ankete, one se baziraju na vrlo malom uzorku čitatelja, ostatak je statistička pretpostavka. Osim toga i ako bi znali statistiku i brojku koliko je čitatelja otvorilo i vidjelo reklamu, opet nemaju uvid u reakciju čitatelja, odnosno da li je ili nije njihova reklama polučila rezultatom. Za to bi trebala biti razvijena jedna jednostavna metoda praćenja, a ona se svodi na to da se svakog kupca vrlo uljudno, usputno upita kako i gdje je čuo za njih te tko ga je preporučio. Taj dio mora odraditi oglašivač te nema veze sa novinama kao medijem, No, toga kod nas nema, ili je još u pelenama.
Rezime
Jedna metoda šaranja reklamama po sadržaju koja je na internetu obaveza, ukoliko želimo ozbiljan i kvalitetan doseg, ali s druge strane u klasičnoj tiskovini ta ista metoda može rezultirati negativnim učinkom te gubljenjem čitatelja, što se naposljetku i događa.

11 thoughts on “Jedan od razloga zašto tiskovine gube čitatelje

  1. Ovo je dobro primjeceno! Ali to nije uzrok, nego posljedica. Tiskovina je naprosto pometena novim medijima, i sad se domislja raznim trikovima, najcesce kopiranim s interneta, kako od sve manje svojih citatelja napraviti sto veci prihod. Sad sam u pola sata na Twitteru dobio nekoliko linkova koji su napunili moju potrebu za novinama. Jednostavno mi je servirano ono sto me zanima, i tako sam ja “prelistao” moje Twitter->Web->Blog->Facebook->TomislavBuza->pisem malo ja… novine! Danas je praznik. Danas i nema papirnatog tiska i uopce mi nedostaje. Prelistam ga povremeno u kaficu, ali sve manje i manje i to.

  2. Ovo je dobro primjeceno! Ali to nije uzrok, nego posljedica. Tiskovina je naprosto pometena novim medijima, i sad se domislja raznim trikovima, najcesce kopiranim s interneta, kako od sve manje svojih citatelja napraviti sto veci prihod. Sad sam u pola sata na Twitteru dobio nekoliko linkova koji su napunili moju potrebu za novinama. Jednostavno mi je servirano ono sto me zanima, i tako sam ja “prelistao” moje Twitter->Web->Blog->Facebook->TomislavBuza->pisem malo ja… novine! Danas je praznik. Danas i nema papirnatog tiska i uopce mi nedostaje. Prelistam ga povremeno u kaficu, ali sve manje i manje i to.

  3. odličan post. mislim da si sve rezimirao ovom rečenicom ->
    “Taj dio mora odraditi oglašivač te nema veze sa novinama kao medijem, No, toga kod nas nema, ili je još u pelenama.”
    možda ovo trenutačno i ima efekta u zapažanju oglasa (po logoci stvari bi trebalo), ali dugoročno nema teorije da se isplati.
    A možda tiskovine to rade potpuno svjesno kao neku vrstu antirecesijske mjere za njih same. I oni moraju stavit kruh na stol 😀 Pa kad se za koje (nadajmo se kraće) vrijeme stvar smiri, i oni će se vratiti starom dobrom principu…

  4. odličan post. mislim da si sve rezimirao ovom rečenicom ->
    “Taj dio mora odraditi oglašivač te nema veze sa novinama kao medijem, No, toga kod nas nema, ili je još u pelenama.”
    možda ovo trenutačno i ima efekta u zapažanju oglasa (po logoci stvari bi trebalo), ali dugoročno nema teorije da se isplati.
    A možda tiskovine to rade potpuno svjesno kao neku vrstu antirecesijske mjere za njih same. I oni moraju stavit kruh na stol 😀 Pa kad se za koje (nadajmo se kraće) vrijeme stvar smiri, i oni će se vratiti starom dobrom principu…

  5. @Ivica Kartelo
    Ja već dulji niz godina ne listam novine uopće, imam internet, blogove, forume osim ako ima nešto u njima vezano uz mene. Ne kupujem ih uopće, osim ako dolazi kuharica uz njih 🙂 Dnevne novine trebaju drastičnu promjenu. Primjer ću uzeti lokalni međimurski tjednik “List Međimurje”, novine 90% ljudi smatra lošima, dosadnima bez imalo korisnog sadržaja, no, oni rade slijedeće, ispune novine sa 80% fotografija na kojima se nalazi tisuće nečijih faca, društvo ovakvo, društvo onakvo, klub ovaj, znači pucaju na to da ljudi kupuju novine samo da bi vidjeli sebe na jednoj od slika. I ljudi kupe novine, vide svoju faci, pokažu susjedima i to je to. Marketing? Gdje je? Njima je marketing prodaja oglasa i to je to.
    @Hrvoje Dugoročno će izgubiti čitatelja, a ne postići bolje zapažanje 🙂 Evolucija ide dalje 🙂

  6. @Ivica Kartelo
    Ja već dulji niz godina ne listam novine uopće, imam internet, blogove, forume osim ako ima nešto u njima vezano uz mene. Ne kupujem ih uopće, osim ako dolazi kuharica uz njih 🙂 Dnevne novine trebaju drastičnu promjenu. Primjer ću uzeti lokalni međimurski tjednik “List Međimurje”, novine 90% ljudi smatra lošima, dosadnima bez imalo korisnog sadržaja, no, oni rade slijedeće, ispune novine sa 80% fotografija na kojima se nalazi tisuće nečijih faca, društvo ovakvo, društvo onakvo, klub ovaj, znači pucaju na to da ljudi kupuju novine samo da bi vidjeli sebe na jednoj od slika. I ljudi kupe novine, vide svoju faci, pokažu susjedima i to je to. Marketing? Gdje je? Njima je marketing prodaja oglasa i to je to.
    @Hrvoje Dugoročno će izgubiti čitatelja, a ne postići bolje zapažanje 🙂 Evolucija ide dalje 🙂

  7. Ja osobno preferiram citati papirnate novine. Sjesti uz kavu i procitati novine je jedan poseban uzitak koji mi internet portali nemogu emulirati.
    Ipak ih sve rjede kupujem, iz par razloga. Glavni je sto se vecina dnevnih novina trudi svastariti, pod logikom ako pruze svakom po nesto svi ce ih imati razloga kupiti; tako da imate sve od vijesti do estrade, sporta, crne kronike, itd, cesto i ispremjesano po listu. Ali ta logika “za svakoga po malo” znaci i takodjer “svakome malo”.
    Od dnevnih novina na kraju najcesce procitam poslovni, koji se bar ne trudi uzeti pola glorije, pola sportskih novosti, zaciniti to s malo najgorih gadosti iz svijeta kriminala da bi bio zanimljiviji siroj populaciji, dok se o dnevnim vjestima cesce informiram preko internet portala i sl.

  8. Ja osobno preferiram citati papirnate novine. Sjesti uz kavu i procitati novine je jedan poseban uzitak koji mi internet portali nemogu emulirati.
    Ipak ih sve rjede kupujem, iz par razloga. Glavni je sto se vecina dnevnih novina trudi svastariti, pod logikom ako pruze svakom po nesto svi ce ih imati razloga kupiti; tako da imate sve od vijesti do estrade, sporta, crne kronike, itd, cesto i ispremjesano po listu. Ali ta logika “za svakoga po malo” znaci i takodjer “svakome malo”.
    Od dnevnih novina na kraju najcesce procitam poslovni, koji se bar ne trudi uzeti pola glorije, pola sportskih novosti, zaciniti to s malo najgorih gadosti iz svijeta kriminala da bi bio zanimljiviji siroj populaciji, dok se o dnevnim vjestima cesce informiram preko internet portala i sl.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *