Blog

Facebook i Twitter u školske klupe


Slobodno bih mogao kazati da nam je školstvo još uvijek na nezavidnom nivou razvoja te da se na neki način zaustavilo u kasnim sedamdesetim godinama prošlog tisućljeća. Naime, kako sam suprug profesorice matematike u osnovnoj školi tako i uviđam onaj nedostatak tehnologija i kulture izražavanja sukladno današnjim vremenima. Mnogi profesori i nastavnici novije generacije vape za time, ali jednostavno stara garda koja zazire od modernih tehnologija još uvijek ne dopušta izlaženje iz stoljetnih kuloara zacrtanih još u vrijeme njihovih pradjedova i prabaka.

Primijetio sam da postoje određeni pokušaji informatizacije školskog sustava, koji se zasnivaju na unošenju svih ocjena po predmetima, ocjena na kraju polugodišta ili školske godine, unošenje eventualnih ukora ili opomena, procjena razrednika za zalaganje i sličnih striktno statističkih podataka. Dakle, to je samo još jedan dodatan posao djelatnicima u školstvu na kraju ionako već stresne školske godine.
Velika većina nastavnika i profesora starijih generacija nije upoznata sa društvenim mrežama poput Facebooka ili Twittera, a neki čak zaziru od toga te smatraju to još jednim zlom koje će pokvariti mladu školsku mladež. Čast izuzecima i nastavnicima koji imaju svoj blog, twitter ili facebook račun preko kojeg vrlo lako i vrlo kvalitetno mogu komunicirati sa svojim učenicima, kolegama i slično.
Recimo, prijedlog da nastavnik, profesor, razrednik ima svoj Twitter račun preko kojeg svojim učenicima ostavlja obavijesti vezane uz nastavu, vezane uz satove razrednika, obveze i slično. Isto tako se mogu kreirati Facebook grupe po razredima gdje se onda učenici određenog razreda okupljaju, dogovaraju, druže i slično.
Jedan konkretni primjer: Profesorica stranog jezika svojim učenicima putem Twittera ili Facebook grupe ostavlja zadatke za vježbe, oni mogu priupitati profesora ako im nešto nije jasno kad uče, naravno, dogovore se određeno vrijeme tokom dana kada je određeni nastavnik na raspolaganju svojim učenicima.
Što time dobivamo? Time dobivamo da se klinci, školarci, srednjoškolci već od samih početaka uče da društvene mreže nisu ovdje samo zbog gluposti poput otvaranja raznih grupa u kojima jedni vole šumu, druge ne vole one koji vole šumu, treći su oni koji vole šumi, ali ne vole one koji vole šumi, a četvrti vole sve osim šume. Uglavnom u zadnje vrijeme dobivam na Facebook račun toliko nekonstruktivnih i bedastih prijedloga grupa da sve ozbiljnije razmišljam o gašenju profila.
Rezime, možda dati profesorima, nastavnicima, ravnateljima na razmišljanje da pokušaju malo liberalnije gledati na društvene mreže, one su, htjeli mi to ili ne, već dio društvenog života učenika, samo je pitanje sposobnosti školstva da taj internetski fenomen iskoriste u svoju korist, odnosno u korist obrazovanja svojih učenika.
Nažalost, ovo možda izgleda utopijski kad pogledamo realnu situaciju u školstvu. Krenimo od državne mature koja je nametnuta bez ikakvih priprema učenika, Bolonjski sustav koji polako uništava akademsku zajednicu jer je isto tako donese ad hoc, pa do marginalnih gluposti poput postavljanja raznih vradžbina u prostorijama škole umjesto da se zaposli pedagog.
I? Kaj ćemo? Zaživjeti sukladno stupnju razvoja ljudske rase ili ćemo i dalje tapkati u mraku prošlosti i neznanja?

PS. Evo jedne male proslavice (naginjem kavu..srrrrrrk) – post broj 200.

Oznake:, , ,

15 komentara

  1. 3kolone
    4. veljače 2010. Odgovori

    U potpunosti se slažem da školstvom vlada stara garda, i šteta je da se upravo u takve svrhe kao što si opisao ne koristi recimo Twitter ili Facebook, međutim kao što si i sam rekao održavanje takvog accounta može postati prava tlaka, pogotovo za nekoga tko nije toliko vješt u tome kao ti, ja ili neki drugi power user. Ono što me također nervira jest da te citiram...
    "Uglavnom u zadnje vrijeme dobivam na Facebook račun toliko debilnih prijedloga grupa da sve ozbiljnije razmišljam o gašenju profila."
    Amen! :-)

  2. 3kolone
    4. veljače 2010. Odgovori

    U potpunosti se slažem da školstvom vlada stara garda, i šteta je da se upravo u takve svrhe kao što si opisao ne koristi recimo Twitter ili Facebook, međutim kao što si i sam rekao održavanje takvog accounta može postati prava tlaka, pogotovo za nekoga tko nije toliko vješt u tome kao ti, ja ili neki drugi power user. Ono što me također nervira jest da te citiram...
    "Uglavnom u zadnje vrijeme dobivam na Facebook račun toliko debilnih prijedloga grupa da sve ozbiljnije razmišljam o gašenju profila."
    Amen! :-)

  3. Šime Šuljić
    4. veljače 2010. Odgovori

    Poštovani g. Buza!
    Drago mi je da ste dotakli ovu temu. Nakon deset godina intenzivnog bavljenja osmišljavanja uporabe IKT-a u nastavu matematike siguran sam da tvrdnja "Mnogi profesori i nastavnici novije generacije vape za time, ali jednostavno stara garda koja zazire od modernih tehnologija još uvijek ne dopušta izlaženje iz stoljetnih kuloara zacrtanih još u vrijeme njihovih pradjedova i prabaka" baš i ne drži vodu. Jednostavno nije moguće generalizirati.
    Što smo napravili nas nekoliko 50+?
    1. Vrlo produktivnu i zaraznu grupu http://groups.yahoo.com/group/nastava-matematike/
    2. Prije pet godina smo lokalizirali ponajbolji komad softvera za nastavu matematike http://www.geogebra.org
    3. Dvije serije online tečaja za uporabu tog alata
    4. Interaktivnu matematiku http://www.normala.hr/interaktivna_matematika/index.html
    Moglo bi se nizati još i još. Sve do pred malo vremena sav posao u suradnji padao je samo na one 40+. Sada imamo, fala bogu, divnih mladih ljudi koji posao mogu nastaviti. No, nisu svi mlađi takvi. Najčešće primjenjuju tehnologiju ali često kažem žali bože matematike s ofrljom uporabom pogrešnih alata.
    Rečenica "Krenimo od državne mature koja je nametnuta bez ikakvih priprema učenika" je neistina. Nažalost tisuću puta nepromišljeno ponovljena.
    Još jednom kažem da mi je drago da se i izvan naše branše povede razgovor o ovoj temi.
    Uz lijep pozdrav, Šime Šuljić
    http://twitter.com/ssuljic

  4. Šime Šuljić
    4. veljače 2010. Odgovori

    Poštovani g. Buza!
    Drago mi je da ste dotakli ovu temu. Nakon deset godina intenzivnog bavljenja osmišljavanja uporabe IKT-a u nastavu matematike siguran sam da tvrdnja "Mnogi profesori i nastavnici novije generacije vape za time, ali jednostavno stara garda koja zazire od modernih tehnologija još uvijek ne dopušta izlaženje iz stoljetnih kuloara zacrtanih još u vrijeme njihovih pradjedova i prabaka" baš i ne drži vodu. Jednostavno nije moguće generalizirati.
    Što smo napravili nas nekoliko 50+?
    1. Vrlo produktivnu i zaraznu grupu http://groups.yahoo.com/group/nastava-matematike/
    2. Prije pet godina smo lokalizirali ponajbolji komad softvera za nastavu matematike http://www.geogebra.org
    3. Dvije serije online tečaja za uporabu tog alata
    4. Interaktivnu matematiku http://www.normala.hr/interaktivna_matematika/index.html
    Moglo bi se nizati još i još. Sve do pred malo vremena sav posao u suradnji padao je samo na one 40+. Sada imamo, fala bogu, divnih mladih ljudi koji posao mogu nastaviti. No, nisu svi mlađi takvi. Najčešće primjenjuju tehnologiju ali često kažem žali bože matematike s ofrljom uporabom pogrešnih alata.
    Rečenica "Krenimo od državne mature koja je nametnuta bez ikakvih priprema učenika" je neistina. Nažalost tisuću puta nepromišljeno ponovljena.
    Još jednom kažem da mi je drago da se i izvan naše branše povede razgovor o ovoj temi.
    Uz lijep pozdrav, Šime Šuljić
    http://twitter.com/ssuljic

  5. Tomislav Buza
    4. veljače 2010. Odgovori

    @Šime Šuljić - naravno nisam apsolutno generalizirao već sam se pozvao ne većinu koju sam, ajmo reči "ispitao" u dvije osnovne osnovne škole. Naravno blog post je okviran, a što se tiće Vas te Vaših projekta vi svakako spada u grupu "čast izuzecima", naravno da bi trebalo više ljudi poput Vas koji bi na osnovu svojeg iskustva i prihvaćanja tehnologija današnjice podučili mlade snage školstva.

  6. Tomislav Buza
    4. veljače 2010. Odgovori

    @Šime Šuljić - naravno nisam apsolutno generalizirao već sam se pozvao ne većinu koju sam, ajmo reči "ispitao" u dvije osnovne osnovne škole. Naravno blog post je okviran, a što se tiće Vas te Vaših projekta vi svakako spada u grupu "čast izuzecima", naravno da bi trebalo više ljudi poput Vas koji bi na osnovu svojeg iskustva i prihvaćanja tehnologija današnjice podučili mlade snage školstva.

  7. Korman
    4. veljače 2010. Odgovori

    Na profesorima je da iskoriste tehnologije, pa na ovaj članak gledam kao poticaj i dobru ideju za sve nastavnike. Što se više priča o tome vjerojatno biti će i veći broj onih koji će prigrliti nove načine komuniciranja s učenicima.
    Moram spomenuti prof. geografije Suzanu Parašilovac (http://www.facebook.com/suzanap1) koja redovito učenike na zadaću i moguća usmena ispitivanja podsjeća putem Facebooka. No ono što me oduševljava jesu kvizovi koje redovito nedjeljama navečer organizira putem svojih Facebook statusa. Svakih 10 minuta jedno pitanje iz vezanog gradiva, a učenici putem komentara daju odgovore. Gotovo cijeli razred sudjeluje u kvizu jer je velika vjerojatnost da će se slična pitanja pojaviti na ispitu.
    Čak i ja čitam te kvizove i osvježavam znanje.
    Tko je kreativan svaku ce si tehnologiju prilagoditi i iskoristiti na najbolji moguci nacin.

  8. Korman
    4. veljače 2010. Odgovori

    Na profesorima je da iskoriste tehnologije, pa na ovaj članak gledam kao poticaj i dobru ideju za sve nastavnike. Što se više priča o tome vjerojatno biti će i veći broj onih koji će prigrliti nove načine komuniciranja s učenicima.
    Moram spomenuti prof. geografije Suzanu Parašilovac (http://www.facebook.com/suzanap1) koja redovito učenike na zadaću i moguća usmena ispitivanja podsjeća putem Facebooka. No ono što me oduševljava jesu kvizovi koje redovito nedjeljama navečer organizira putem svojih Facebook statusa. Svakih 10 minuta jedno pitanje iz vezanog gradiva, a učenici putem komentara daju odgovore. Gotovo cijeli razred sudjeluje u kvizu jer je velika vjerojatnost da će se slična pitanja pojaviti na ispitu.
    Čak i ja čitam te kvizove i osvježavam znanje.
    Tko je kreativan svaku ce si tehnologiju prilagoditi i iskoristiti na najbolji moguci nacin.

  9. Podcast.biz.hr | Podcast 6: Twitter i Facebook u škole
    8. veljače 2010. Odgovori

    [...] u komunikaciji između nastavnika, profesora i učenika, studenata. Podcast je vezan u blog post Facebook i Twiter u školske klube.    Standard Podcast: Play Now | Play in Popup | [...]

  10. zanimljivo
    2. ožujka 2010. Odgovori

    Veoma interesting i konstruktivan predlog. Mislim da bi na taj način bila srušena barijera komunikacije između "stidljivog" učenika i "strogog" profesora. Ali, šta ćemo sa decom koja nemaju kompjutere i internet? Zar u tom slučaju ovo ne bi bila diskriminacija?

  11. zanimljivo
    2. ožujka 2010. Odgovori

    Veoma interesting i konstruktivan predlog. Mislim da bi na taj način bila srušena barijera komunikacije između "stidljivog" učenika i "strogog" profesora. Ali, šta ćemo sa decom koja nemaju kompjutere i internet? Zar u tom slučaju ovo ne bi bila diskriminacija?

  12. Ivica Kartelo
    12. ožujka 2010. Odgovori

    Juce su ucenici sjeli za racunala, svaki za svoje, i na www.w3schools.com rijesavali ove kvizove: PHP, HTML, CSS, SQL, JavaScript! Postotke smo pisali na ploci (projektor je isto uvijek upaljen, pa pisemo i u Excelu). Rezultati su jako, jako zanimljivi! Inace, s mojim ucenicima sam povezan IM-om i Skypeom pa se ne moramo dogovarati kad cemo se cuti; kad vidimo zelenu lampicu znaci slobodno je! Datoteke drzimo u Clud Computingu (SkyDrive od WindowsLive). Danas ce ucenici na e-poslovanju raditi dizajn newslettera za ovaj natjecaj: http://www.crowdspring.com/project/2283158_20-email-template-designs/ Jos traje natjecaj, ukljucite i vi svoje ucenike, nagrada je 3600 USD!

  13. Ivica Kartelo
    12. ožujka 2010. Odgovori

    Juce su ucenici sjeli za racunala, svaki za svoje, i na www.w3schools.com rijesavali ove kvizove: PHP, HTML, CSS, SQL, JavaScript! Postotke smo pisali na ploci (projektor je isto uvijek upaljen, pa pisemo i u Excelu). Rezultati su jako, jako zanimljivi! Inace, s mojim ucenicima sam povezan IM-om i Skypeom pa se ne moramo dogovarati kad cemo se cuti; kad vidimo zelenu lampicu znaci slobodno je! Datoteke drzimo u Clud Computingu (SkyDrive od WindowsLive). Danas ce ucenici na e-poslovanju raditi dizajn newslettera za ovaj natjecaj: http://www.crowdspring.com/project/2283158_20-email-template-designs/ Jos traje natjecaj, ukljucite i vi svoje ucenike, nagrada je 3600 USD!

  14. Podcast 6: Twitter i Facebook u škole | tomislav buza blog
    19. travnja 2010. Odgovori

    [...] Pričam o mogućnostima korištenja Twittera i Facebooka, ali i ostalih društvenih mreža u školama, točnije u komunikaciji između nastavnika, profesora i učenika, studenata. Podcast je vezan u blog post Facebook i Twiter u školske klube. [...]

  15. Jelena_H » Blog Archive » Društvene mreže u nastavi
    7. siječnja 2011. Odgovori

    [...] Facebook i Twitter u školske klupe [...]

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *