Za Hrvatske društveno-mrežne upravitelje zajednice 23. siječanj 2012. godine bio je izuzetno važan dan. Naime, osnovala se prijeko potrebna udruga DRMA koje će za početak pomoći u reguliranju bukvalnih prijevoda “modernog doba” poput ovog mojeg s početka rečenice. Da se pita naše jezikodršće community manageri bi bili upravitelji zajednice, a ne upućeniji bih ih vjerojatno poistovjetili s upraviteljima zgrada, samo malo opširnije, recimo upravitelji kvarta.
[hr] Udrugu su spomenutog 23. siječnja 2012. godine osnovali DRMA-vci i to Barbara Slade, Ilija Brajković, Davor Runje, Mladen Malik Barba i Željko Riha u Chillout Hostelu u Zagrebu.

DRMA je novo osnovana udruga community managera punog naziva Hrvatska udruga stručnjaka za komunikaciju na društvenim mrežama. Kako je nastala, zašto je nastala i tko su dežurni krivci za nastajanje iste upitao sam Željka Rihu aka Zriha jednog od osnivača i nositelja svečane i neprikosnovene titule – Predsjednik Udruge.
– Ideja mi je došla još sredinom prošle godine, kada uočio nakon dosta bavljenja community managementom da nam nedostaje sidrište, odnosno mjesto okupljanja. Najbolje mjesto okupljanja je stručna udruga. I tako sam svoj prijedlog predstavio Vinku Mojtiću, Davoru Runje, Barbari Slade i Iliji Brajkoviču. Na povjesnom okupljanju u pivnici, počeli smo osmišljavati ime, i čime bi se bavili, i tako je iza nas prvi #CMtweetup u Hrvata s kojim sam iznimno zadovoljan.
Na prvo čujenje riječi DRMA moram priznati da sam ostao bez brze asocijacije ili reakcije što bi ta skraćenica mogla značiti, nakon kratkog promišljanja pretpostavio sam da bi se moglo raditi o pojmu DRuštvena MrežA ili DRuštveni Markting. Nisam bio daleko.
– Dobro si predpostavio DRMA je izašla iz dugog brainstormanja oko naziva Udruge, skračenica Hrvatska Udruga stručnjaka za komunikaciju na društvenim mrežama bi bila – HUSKDM , nije baš nešto što bih izgovarao zar ne? :). Za DRMA naziv najzaslužnija je Barbara Slade.
Na pitanje što će konkretno raditi udruga, tko će koristiti “usluge” odnosno tko može biti član udruge, te da li bi, recimo, bloger mogu izvuči neku korist, dobio sam konkretan odgovor:
– Članovi udruge biti će sadašnji i budući community manageri te tvrtke koje se bave community managementom. Ne želimo da je Udruga iz koristi već više iz potrebe, odnosno da bude krovno mjesto okupljanja community managera u Hrvatskoj. Nekako vidim Udrugu kao sredstvo učenja drugih, odnosno da stariji i iskusniji community manageri prenose svoje znanje i iskustvo na one mlade. Danas je hit biti community manager a zapravo nitko od mladih ne zna što točno taj posao obuhvača.
DRMA će pokušati postaviti neke temeljne postulate, pravila, društveno-mrežnog oglašavanja kojeg će pokušati uvažiti, agencije, pojedinci, mediji i stručnjaci na području community managementa.
– Uzor DRMA-i je sigurno HUOJ, obzirom i na sličnost posla te potrebe za PR-ovcima u Communtiy managementu i obrnuto, sigurno ćemo se potruditi da DRMA bude mjesto koje daje i okuplja kvalitetu. Naravno da će Udruga okupiti najbolje profesionalce u community managementu i na taj način postavljati standarde struke koja je tek u razvoju. Cilj je jednostavan, da poboljšamo svoj rad i tako tržištu pružimo najbolju uslugu.
A što je s članarinom?
– Članarina će biti, kako smo još u procesu davanja prijedloga statuta, nažalost ne mogu dati precizniji odgovor, dovoljno je da nas se prati. Kako smo udruga za moderno zanimanje imat ćemo i nešto moderniji pristup i sam ustroj udruge za razliku od velikih i sporih Udruga koje djeluju u Hrvatskoj.
Uglavnom, hvale vrijedan poduhvat domaćih komunikacijskih kreativaca društvenog marketinga koji će eto nadam se malo proDRMAti domaću scenu.

4 thoughts on “DRMA – novo osnovana udruga koja okuplja stručnjake u oglašavanju na društvenim mrežama

  1.  Hrvatska udruga stručnjaka za komunikaciju na društvenim mrežama.
    Ovo znači da udruga okuplja ljude koji su stručni za komunikaciju na društvenim mrežama. Za to su valjda položili i stručni ispit. Mene zanima gdi se to polaže, kod ministarstva gospodarstva ili HGK.  Buz, daj mi provjeri gdi i kad se mogu prijaviti za polaganje stručnog ispita.

  2. Nije u okviru teme ali ne znam gdje da ostavim ovaj komentar. Nigdje ne mogu da nađem RSS, na ovom sajtu koji bih rado pratio. I to nisam samo primjetio ovjde. Praktično smo primorani da koristimo društvene mreže jer je sve podređeno njima.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *