Ne Bruno K. nisi ti na tapeti, već mi je stanoviti i izmišljeni Bruno najviše odgovarao ovoj priči 🙂
Danas skoro na svakom koraku postoji neka agencija, neki stručnjak za marketing ili PR. Otvoriti agenciju za marketing je izuzetno lako, isto tako je lako i pokrenuti portal, no ono što je esencija ovog poslovanja je održavanje i uspješno poslovanje. Ja sam odlučio nakon dosta godina napraviti jedan korak dalje i ići u tom smjeru, ići u smjeru nezavisnog marketinškog savjetnika. Zvuči možda malo pompozno i preuveličano, ali ovo mi je najjednostavniji naćin opisa onoga u što se upuštam.
Mnogi “stručnjaci” marketinga nisu ni svjesni u što se upuštaju, što mogu zahvaliti nedostatnom iskustvu, neznanju, slabom i nedovoljnom dosegu tržišta te jednostavno ne poznavanju materije ovog zanata. Isti takav sam i ja bio prije 2-3 godine kad sam počeo učiti i shvaćati pojam marketinga. Nakon toga sam imao sreće te sam radio s pravim marketing i PR stručnjacima na najstarijem hrvatskom news portalu, portalu koji je poznat po velikom broju bannera, koji eto i danas u vrijeme krize i recesije još pronalaze svoje mjesto, a ti ljudi su pioniri internet marketinga u Hrvatskoj. Tokom tih nekoliko godina naučio sam puno, još uvijek učim. Učim najviše sada za vrijeme krize i recesije, kad je marketing grana koja najviše pati u bilo kojoj sferi poslovanja.
Kad govorimo o marketingu kao takvom onda svakako u definiciju i opis istoga moramo osim, media plana, komunikacije, otkrivanja tržišta, PR-a također ubaciti i medij, intenzitet, doseg, tehnologiju te jedan od najvažnijih elemenata povrat uloženog. Kao primjer bi uzeo jedan izmišljeni web portal na kojem se radi marketing. Što je sve potrebno? Gdje krenuti? Izrada media plana može biti gotova unutar pola sta i usprkos malo uloženog vremena rezultati mogu biti savršeni i iznad očekivanja, s druge strane vrlo lako mogu zakazati media planovi u koje je uloženo više sati ili čak dana pa i tjedana naporng rada. Marketing jednog takvg portala je dvosmjerna ulica odnosno ulica koja ima svoj ulaz i izaz. Ulaz i izlaz imaju u ovom slučaju dvojaka značenja, a ovisi o tome govorimo li o investiciji ili dobiti.
Prvi korak je promocija. Prije same promocije moram izraditi detaljan plan iste, te si postaviti osnovna pitanja gdje, koliko i zašto. Obično budemo usredotočeni na tražilice, razmjene linkova bloganje, forume i slično. Vrlo često zaboravljamo na dva multimilijunska servisa poput Facebooka i Twittera. Više o novim fenomenima u marketinguje pisao bloger Pedya Miličević.
Drugi korak je pokrivanje troškova promocije, dakle cilj je doći na pozitivnu nulu, paralelno time bilježiti konstanti rast posjeta. Idealan slučaj je, ako gledamo Google Analytics, da nam dijagram donositelja posjeta “ima znak mercedesa”, dakle 33% tražilice, 33% direkni link, 33% referentni linkovi, 1% ostalo. To su idealni slučajevi. Za tražilice i index robote idealna stopa rasta je između 115% i 130%, te to predstavlja najzdraviji slijed rasta posjećenosti, ali ne i najprofitabilniji napočetku.
U Hrvatskoj se još uvijek teško odmaknuti od činjenice da se u Internet marketing ulaže ispod 10% marketinškog buđeta, a sad u vrijeme recesije te brojke su još manje. Nažalost van iz tih kolotraga je relativno teško, ali nikako nije nemoguće. Ono što je potrebno je taj dio propustiti realnim i perspektivnim ljudima koji nisu uvelike iskusni marketinški stručnjaci, već mladi i vični  internet korisnici. Dakle, dok Hrvatska polako radi taj veliki korak prema online marketingu, mi moramo biti barem dva koraka ispred nje. Moja nezavisna marketinška karijera je vrlo mlada, ali svakako sam skupio dovoljno iskustva radeči s najboljima, proširio sam dosta kontakata pa i sa vodećim marketinškim agencijama gdje bez imalo skromnosti mogu reći, imam čovjeka u agenciji, uz to imam i nekoliko portala koji nisu u mom vlasništvu, a koji su voljni koristiti moje iskustvo.
S jedne strane pričaju da u biznisu treba biti bezobrazan beskrupulozan i prgav. Djelomično je to istina, no međutim iz osobnog iskustva mogu reći da  “dobra duša” od čovjeka uspije dobiti i više. Ja ću i dalje na prvom mjestu imati portal u kojem sam zaposlen, nije mi na kraj pameti konkurirati njemu, već ići s činjenicom da je njegov uspijeh ujedno i moj uspijeh, te svoje znanje i iskustvo prvenstveno usmjeriti na njega jer upravo tu se mnogi “friški” poduzetnici zeznu te tako osiguraju prvog poslovnog “neprijatelja”.

8 thoughts on “Dobar dan, ja sam Bruno i ja sam Agencija

  1. Zanimljiva tema. Slažem se da je lako otvoriti agenciju, ali sve što slijedi je prava bitka za dio tržišta. Ipak, svaka usluga će naći svoj dio tržišta, ali održivost usluge ovisi o vlasniku koji je možda imao drugačije planove pa će uslijed slabijih rezultata odustati. Danas su informacije na svakom koraku i moramo ih samo uzeti i pravilno koristiti. Koliko god neki pojedinac teoretizirao o nekoj temi ili nekom području ,kao npr. marketing, u tolikoj mjeri je bolje pokrenuti vlastiti posao i učiti iz prakse koja će nas uputii u ono što je bitno i potrebno klijentu. Bolje pokušati i propasti, nego se čitav život pisati što bi bilo kad bi bilo.

  2. Zanimljiva tema. Slažem se da je lako otvoriti agenciju, ali sve što slijedi je prava bitka za dio tržišta. Ipak, svaka usluga će naći svoj dio tržišta, ali održivost usluge ovisi o vlasniku koji je možda imao drugačije planove pa će uslijed slabijih rezultata odustati. Danas su informacije na svakom koraku i moramo ih samo uzeti i pravilno koristiti. Koliko god neki pojedinac teoretizirao o nekoj temi ili nekom području ,kao npr. marketing, u tolikoj mjeri je bolje pokrenuti vlastiti posao i učiti iz prakse koja će nas uputii u ono što je bitno i potrebno klijentu. Bolje pokušati i propasti, nego se čitav život pisati što bi bilo kad bi bilo.

  3. Kad odlučiš i započneš neki posao slobodno se može reći da je 50% već napravljeno, ono što preostaje je aktivno pratiti tržište, sudjelovanje na forumima, konferencijama, radionicama, druženje se ekipom istomišljenika jer to je jedini naćin biti u toku događaja. Jest da sve to košta, sve su to ulaganja, al kad gledamo s nekog općenitog stajališta poduzetništva ili obrtništva svakako bez početnog ulaznog kapitala nema uspjeha. Postoji ta neka “viša” uzročno posljedična veza.

  4. Kad odlučiš i započneš neki posao slobodno se može reći da je 50% već napravljeno, ono što preostaje je aktivno pratiti tržište, sudjelovanje na forumima, konferencijama, radionicama, druženje se ekipom istomišljenika jer to je jedini naćin biti u toku događaja. Jest da sve to košta, sve su to ulaganja, al kad gledamo s nekog općenitog stajališta poduzetništva ili obrtništva svakako bez početnog ulaznog kapitala nema uspjeha. Postoji ta neka “viša” uzročno posljedična veza.

  5. Sve to ide jedno s drugim. Naravno da nije poželjno pokrenuti posao i onda se izolirati. Toliko je načina da se dođe do novih informacija (socijalne mreže, blogovi, konferencije, radionice,…) koje ipak treba platiti bilo to vremenom ili novcima (kotizacije,…).
    Da se opet vratim na temu blog posta – najbolji marketing stručnjak će biti onaj koji pokrene posao i prati zahtjeve struke, a ne onaj koji uporno čita nove materijale a ništa od toga ne koristi u praksi.

  6. Sve to ide jedno s drugim. Naravno da nije poželjno pokrenuti posao i onda se izolirati. Toliko je načina da se dođe do novih informacija (socijalne mreže, blogovi, konferencije, radionice,…) koje ipak treba platiti bilo to vremenom ili novcima (kotizacije,…).
    Da se opet vratim na temu blog posta – najbolji marketing stručnjak će biti onaj koji pokrene posao i prati zahtjeve struke, a ne onaj koji uporno čita nove materijale a ništa od toga ne koristi u praksi.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *