Blog

Distribucija PR obavijesti


Neki dan sam na e-mail @fotografija.hr zaprimio PR članak koji nema nikakvih dodirnih točaka sa portalom, a koliko znam ni sa mnom osobno mada iskreno vjerujem da pošiljatelj nije ni znao tko će taj mail čitati kad ga je slao meni/nama. Pogled na popis primatelja tog e-maila otkrio mi je da se radi o „undisclosed recipient“. Dakle postoji negdje neka mailing lista i na njoj se nalaze svi koji imaju ili nemaju veze sa djelatnošću te tvrtke.
Pročitao sam e-mail i vrlo brzo ga bacio u smeće. Da je bio direktno pisan meni, nama PR bi imao neku težinu i bila bi mogućnost da bi ga s nekog potencijalnog fotografskog aspekta možda i objavio.
Opet ću se pozvati na knjigu „Nova pravila marketinga i PR-a“ od Davida Meerman Scotta koja iako je pisana tokom 2006/2007 godine i to na konkretnim primjerima u SAD-a, pravila u toj knjizi tek će se početi primjenjivati kod nas, neka se već i primjenjuju, no rijetka su.
Ono što sam ja naučio čitajući knjigu, analizirajući po internetu te na direktnim primjerima PR obavijesti koje dobivam, je skoro pa identično uzorcima koji se spominju u toj knjizi. Konkretna situacija sa e-mailom iz početka posta je ni manje ni više već spam. Dakle radi se o e-mailu koji je plasiran bez nekog konciznog cilja. Metoda obavješćivanja je bazirana na kvantiteti i činjenici „poslat ću svim medijima možda netko objavi“. Priopćenja za javnost kao i e-mail obavijesti bi trebale biti slane novinarima, blogerima, medijima koji „rade“ na sličnim područjima.

PR obavijest tvrtke koja je nabavila i počela raditi sa novom vrstom ekološkog crijepa i kao takva je jedina u Hrvatskoj nema nikakvog utjecaja ako se šalje recimo blogerima, portalima ili ostalim medijima koji pokrivaju IT djelatnosti, fotografiju ili slično. Naprotiv, stvar može postići kontra učinak te završiti na spam listi.

Ako već idemo slati neki općeniti dopis, objavu onda je pametnije da je šaljemo servisima kao što su Google News, Technorati ili objavimo na Press stranici na našem webu. Novinari i blogeri koji traže materijale vrlo često traže po tim medijima i servisima. Isto tako je dobar potez pokrenuti blog i pisati o tvrtci jer time se na jedan pristojan način indirektno promoviramo široj zajednici.

RSS distribucija PR obavijesti

Isto tako nije na odmet imati specijaliziran RSS kanal samo za priopćenja. Iz osobnog iskustva znam jer sam preplaćen na većinu RSS kanala vodećih proizvođača fotografske opreme.
Jedna zgoda koja mi se desila prilikom pisanja članka za Fotografija.hr. Naime, kako sam preplaćen i na Olympus Europe RSS kanal dobio sam obavijest da će od određenog datuma na području cijele Europe svaki kupac E-P1 fotoaparata naknadno dobiti i originalnu bljeskalicu. Članak sam napisao, ja mislim da u četvrtak, isti dan kad je stigla i obavijest putem RSS-a. Kako još danas nisam siguran jesmo li mi ta Europa ili ne odlučio sam informaciju provjeriti kod domaćeg zastupnika Olympus.hr da li ta ponuda vrijedi i za Hrvatsku. Njihovo prvo pitanje je bilo odakle mi ta informacija kad oni tek sad kreću raditi Newsletter u kojem će biti i ta obavijest. Nakon telefonskog razgovora ipak sam odlučio pričekati službeni Newsletter. Stigao je u ponedjeljak kad sam i objavio članak. Olympus.hr je jedan od ljubaznijih i otvorenijih domaćih zastupnika foto opreme, ali još uvijek ima mjesta za poboljšanje. I da, ipak smo i mi dio te Europe.

Blogeri i blogovi

Često spominjem blogere i blogove u ovoj priči. Naime, danas još uvijek 90% PR objava završi u e-mail sandučićima novinara, marketing odjela ili tehničke podrške velikih portala i medija. Tek rijetki dio završi kod nekog blogera, pa čak i onog koji ima svega 100 posjeta dnevno, ali to je 100 objava više nego kod novinara koji neće objaviti vaš PR. Osim toga, novinari prate blogove te ako uvide da blogovi pišu o nekom priopćenju, automatski su veće šanse da se novinar uhvati pera.
U SAD-u je normalno da skoro svaki novinar ima i svoj blog, polako i kod nas to pravilo stupa na snagu. Ako znamo nekog novinara koji pokriva sadržaj u nekom mediju, a vezan je uz naše područje djelovanja svakako se uključimo na njegov blog čitajući ga, putem komentara, možda, ako on odobri, putem gostujućeg posta. Uglavnom Internet nema granica, nema barijera u komunikaciji i toga bi se trebali pridržavati. Novinari, urednici i blogeri koji su toga svjesni svakako doživljavaju bolju čitanost, bolji doseg od onih koji su zatvoreni i „nedodirljivi“.
Još jedno osobno iskustvo koje imam po tom pitanju je kad sam uspješno dogovorio sastanak sa vodećim ljudima EPH grupacije, a vezano je uz suradnju portala Fotografija.hr i Jutarnji.hr. Poslao sam e-mail, drugi dan dobio odgovor. Tjedan dana nakon toga otišao na sastanak. Ugodno sam se iznenadio kad su na sastanku bili prisutni i generalni direktor EPH, glavni urednik Jutarnjeg te još nekoliko „faca“ iz te kuće. Suradnja je uspješno dogovorena, na obostrano zadovoljstvo. S druge strane pokušao sam doći do nekih lokalnih novinarskih ljudi. Međutim ili nitko ne odgovara na mail ili su jednostavno to „nedodirljivi“ ljudi. Mi kao medij te ja kao bloger sam apsolutno dostupan, s druge strane to doživljavam i od drugih, realne situacije svjesnih, medija.
Post bih završio s još jednim iskustvom koje sam stekao, a to je da prilikom slanja neke obavijesti bolji doseg se doživljava ako se šalje poruka individualiziranog sadržaja, a ne kada se ide metodom kvantitete pa kud puklo da puklo. I da, nije na odmet pročitati sadržaje koje određeni bloger ili novinar piše prije slanja PR obavijesti.

Oznake:, , ,

1 Comment on Distribucija PR obavijesti

  1. Tweets that mention Distribucija PR obavijesti | Tomislav Buza Blog -- Topsy.com
    17. siječnja 2010. Odgovori

    [...] This post was mentioned on Twitter by tomislav buza, tomislav buza. tomislav buza said: Distribucija PR obavijesti http://is.gd/6oqCF [...]

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *