Blog

Preko 400 000 Facebook fanova u godinu dana – grupacija je koju ću slobodno nazvati – Grupacija "400 000"


Kad netko voli putovati i kad taj isti netko može putovati onda i putuje. Kad netko svoju ljubav prema putovanjima odluči i zabilježiti u obliku blogova, a kako bi i drugim zaljubljenicima u putovanja i hedonistima dočarao bar dio tog osjećaja kad si na nekom udaljenom mjestu, onda taj netko to i učini. Lara Paić je to i učinila. Uz malo pomoći Facebooka brojka fanova njezinih blogovas o putovanju će se uskoro dignuti na pola milijuna. Zašto se hrvatski turistički gurui ne posavjetuju malo s Larom?
[hr]
[dropcap]K[/dropcap]ad sam je u nedjelju u podnevnim satima kontaktirao za kratki intervju koji je trebao biti jedan od članaka pri otvaranju ovog bloga nisam ni slutio da ću dobiti toliko opsežno štivo da sam morao promijeniti sami koncept ovog posta, članka. Uglavnom Lara je izdašno odgovorila na moja kratka pitanja tako da se bilo kakav komentar s moje strane suvišan i neću kvariti posjetiteljima uživanje u čitanju ovog, do cilje uspješno dovedenog, projekta.

Put oko svijeta je samo jedan site. Koji su to sve sajtovi u toj grupaciji, nazovimo je “400.000”. Uspio sam pronači nadam se sve, pa odokativnim zbrajanjem došao i do brojke koja već na veliko prelazi 400 000. Daj na malo opiši tu grupaciju.

– Tu grupaciju od 400.000 čine svi sajtovi vezani uz putovanja, što uključuje sljedeće:
– Kao što si i sam spomenuo Put oko svijeta je najveći portal s više od 270.000 fanova na Facebooku i na njega smo trenutno najviše fokusirani. Nastojimo prikupiti što veći broj turističkih informacija kao što je npr. lista svih europskih aviokompanija, zatim popis hotela i turističkih agencija u Hrvatskoj i naravno sadržaj o svim svjetskim destinacijama.
Moja Istra – s obzirom da sam iz Istre, ideja mi je bila pokrenuti portal koji će sadržavati sve informacije o gradovima i naseljima u Istri, nadalje informacije o događanjima tijekom cijele godine, popis hotela i ostale zanimljivosti koje će biti korisne svakome tko želi posjetiti “moj kraj”. Ono što još svakako treba uvrstiti na portal je popis svih restorana i kafića, zatim popis plaža i ostalih servisnih informacija koje će našim posjetiteljima biti od izuzetne koristi.
Moja Dalmacija –  ovaj se portal pokazao izuzetno popularan na fejsu, pa zašto ne napraviti portal o Dalmaciji? Osobno sam veliki ljubitelj Dalmacije. Naime, imala sam priliku krstariti cijelim Jadranom pa sam tako obišla većinu otoka, posjetila većinu gradova i nautičkih marina, a ideja o portalu mi se činila i više nego privlačnom. Zapravo sve što je na neki način povezano prvenstveno sa turizmom i promocijom istoga meni zvuči interesantno.
Moj Kvarner –  nismo smjeli izostaviti i taj dio Jadrana pa smo u našu sad već mrežu turističkih sajtova morali napraviti i portal o Kvarneru. I njega ćemo paralelno razvijati sa ostalim portalima i pokušati ubaciti što više sadržaja kako bi portal bio kvalitetan i potpun.
Srpska verzija sajta Put oko sveta – portal koji je tek na početku, ali polako, isključivo promocijom putem Facebooka, svakim danom ima sve više posjetitelja. Zašto ne napraviti i srpsku verziju, ako je hrvatska već toliko uspješna 😀
Čitao sam na tvom blogu informaciju da si do te brojke došla u nekom periodu od malo više od godinu dana. Mislim da bi ti svaki Community manager mogao zavidjeti. Kako je tekla ta kampanja od nule do 400.000 lajkera, dakle koliko je vremenski to trajalo?
– U srpnju 2010. godine sam svakim danom mozgala kako bi izgledao “hrvatski TripAdvisor” odnosno kako bi svima nama koji volimo putovati bilo puno lakše u životu kada bi informacije o popularnim, a i onim manje popularnim destinacijama imali na jednom mjestu i to na hrvatskom jeziku. Najprije sam svaki dan napisala po 1 članak o destinaciji ili gradu koje sam posjetila, poput Egipta, Pariza, Beča, Budimpešte, Lisabona, Edinburgha… no to mi se činilo nekako presporo.
– U veljači 2011. smo pronašli kvalitetnog content menadžera i sajt je imao svaki dan po 10 novih članaka. Ali veliko je pitanje bilo kako ćemo sajt promovirati, odnosno koji je najbrži način da naša ciljana skupina sazna za naš portal. Facebook se tada pokazao kao idealan kanal za promociju. Broj lajkera počeo je vrtoglavo rasti i već u prvom mjesecu prikupili smo više desetaka tisuća korisnika zainteresiranih za putovanja. Ok, sad je već jasno da će to biti portal, a ne samo blog o putovanjima.
– Popularnima su se pokazale destinacije Istra i Dalmacija pa smo u travnju odlučili pokrenuti specijalizirane portale posvećene upravo toj tematici. Paralelno uz web stranice kreirane su i FB stranice.
– Pokazalo se da je tematika putovanja interesantna i našim susjedima, pa se u kratkom roku (početkom 7. mjeseca) formira srpska verzija portala www.putokosveta.rs, a paralelno s njim i FB stranica.
– Napokon u 9. mjesecu pokrećemo portal kojem je tematika još jedan dio našeg predivnog Jadrana – Kvarner.
To su bile pretpostavljam plaćene kampanje na Facebooku, ste možda išli na neki drugim model marketinga? Koliko se povećala posjeta samim stranicama s obziroma na tu količinu lajkera?
– Promociju smo isključivo radili putem Facebooka (social adovi + kvalitetan community management). Ljudi općenito vole putovanja, stoga nismo išli na druge kanale marketinga jer putem Facebooka i dan danas dobijamo većinu posjetitelja (više od 80%).
Što je slijedeće, novi portali, dizanje lajkera?
– Sljedeće na redu je novi portal Croatia Advisor sa sadržajem prvenstveno na engleskom jeziku, a kroz vrijeme će portal biti i na njemačkom, talijanskom pa možda i ruskom jeziku. A lajkere na Putu oko svijeta ćemo naravno i dalje “dizati”.
Napomenimo za kraj da iza projekta stoji firma Informativka d.o.o. koja ujedno odrađuje cijeli support za sve portale i podržava sve njezine ideje. Ako se sjećate, Informativku sam također spominjao kao support iza CRM aplikacije eKomunikacija.

Oznake:,

2 Comments on Preko 400 000 Facebook fanova u godinu dana – grupacija je koju ću slobodno nazvati – Grupacija "400 000"

  1. Stjepan
    1. veljače 2012. Odgovori

    Site je odličan za robote, a takav će vrlo brzo biti i tvoj ako ovako nastaviš. Intervjui su ti bezveze. O Gadgeteriji više zna prosječni surfer od tebe, totalno nepripremljeno i promašeno.

    • Tomislav Buza
      1. veljače 2012.

      Zar da? Bez brige Stjepane, bi' će bolje...

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *