Blog

Case Study: Avalon – hosting i društvene mreže


Slijedeći istraživački blog post usmjerio bih korištenju društvenih mreža u jednoj od najstarijih uslužnih djelatnosti na internetskom prostoru, a to su hosting usluge, odnosno pružanje usluga smještaja internetskih stranica.

U Hrvatskoj ima veliki broj pružatelja usluga smještaja internetskih stranica, no one kvalitetnije i koje bih osobno preporučio ipak možemo nabrojiti na prste jedne ruke. Za slijedeći Case Study sam uzeo tvrtku Avalon iz Đurđevca koja je već dugi niz godina moj odabrani “internet presence provider” te njihovu Prvotravanjsku akciju.
Avalon je jedna od rijetkih tvrtki čija korisnička podrška doista radi po principu 24/7, dakle 24 sata na dan i 7 dana u tjednu. To konkretno sam i jučer doživio, dakle nedjelja kada je korisnička podrška bila na raspolaganju. Avalon je također jedina hosting tvrtka u Hrvatskoj koja odnedavna posjeduje i ISO certifikate i to ISO 9001 za upravljanje sustavom kvalitete te ISO 27001 za upravljanje informacijskom sigurnošću.
Ono što je bila tema mog istraživanja jest njihova nedavna akcija usmjerena isključivo na medij društvenih mreža, a koja je na prvi pogled imala dvojako značenje te je rezultirala velikim brojem telefonskih poziva prema tvrtki Avalon. Radilo se o Prvotravanjskoj kampanji usmjerenoj isključivo prema društvenim mrežama, Facebook, Twitter i LinkedIn, a sadržavala je jednu jedinu rečenicu, jedan buzz:
“[HAPPY HOUUUUR] Samo danas! Svi web hosting paketi na Avalonu su BESPLATNI! :)”


Na prvi pogled korisnicima spomenutih društvenih mreža, uključujući i mene osobno, ovakva poruka je izgledala kao stvarna prvo aprilska šala, a s ciljem povećanja posjeta samoj stranici. No, ono što nas je dočekalo iza linka priloženog u buzzu jest landing stranica koje je bila skrivena na njihovom portalu, a pristup joj je bio omogućeni isključivo putem linkova distribuiranih uz spomenuti buzz na društvenim mrežama.
Akcija je trajala jedan dan, njezin početak je bio u 8:00 sati ujutro pa sve do 24 sata navečer. Ista je rezultirala sa 99 000 kuna vrijednosti podijeljenih paketa, točnije, podijeljeno je 50 paketa gdje je bilo naručivano najviše onih najskupljih.
Kako je sama akcija bila baš 1. travnja, dana kada je svijet prožet šalama i namještaljkama, u Avalon je slijedio poveći broj telefonskih poziva potencijalnih korisnika koji su provjeravali da li se doista radi o akciji gdje dobivamo godinu dana besplatnog hostinga ili se ipak radi samo o šali.
Evo zanimljivog odgovora kojeg sam i ja dobio nakon upita da li mogu uzeti dva paketa, jedan za mene osobno, jedan za udrugu u kojoj sam član – tajnik:

Poštovani Tomislave,
nećemo dopustiti da uzmete još jedan paket. 🙂 I ovo je šala…
Ništa vas ne košta naručiti još jedan paket, promo kod imate, pravila su definirana (ali su tu da se krše) – pokušajte. 😉

Srdačan pozdrav

Paket sam dobio, točnije dobio sam dva tražena paketa koji u ovom trenutku normalno i nesmetano rade. Igrom prilika planirao sam kupiti dodatni paket koji je, zahvaljujući akciji, postao besplatan slijedećih godinu dana.

Kratke statistike prodaje u Avalonu

Iz Avalona sam zamolio da mi pošalju neke podatke o tijeku njihove prodaje u proteklom vremenskom razdoblju kako bih ih mogao analizirati te uvrstiti iste u ovaj blog post. Ono što sam dobio me ugodno iznenadilo pošto se radi o tvrtci koja, za razliku od većine ostalih, posluje pozitivno te ima zabilježen rast prodaje i ukupnog poslovanja.
Konkretno, prva tri mjeseca ove godine bilježe rast od nemalih 46% s obzirom na prva tri mjeseca prošle godine. Zanimljiva činjenica je da početak prošle godine još uvijek nije bio službeno u krizi, odnosno, recesiji, kao što je početak ove godine. Isto tako zanimljiva činjenica je i samo njihovo ulaganje u promidžbu i marketing, koje je izuzetno malo. Radilo se o 2-3 PR članka, isto toliko promotivnih akcija, nešto malo PPC (Pay per Click, plaćanje po kliku, po učinku) oglašavanja te su bili sponzor Web::Strategije. Dakle Avalon se ne oglašava u nikakvih drugim medijima, isključivo internetskim izdanjima i to kao mješancija društvenih mreža. Upravo to usmjerenje prema oglašavanju na društvenim mrežama je i dovelo porast prodaje od 46% tokom prva tri mjeseca ove godine.

Isplativost kampanja na društvenim mrežama

Iz ovog konkretnog primjera vidljivo je da se oglašavanje na društvenim mrežama svakako isplati, naravno, ako je ono ispravno odrađeno. Marketinški odjel tvrtke Avalon je to očito dobro isplanirao što je i dovelo ovim rastom prodaje, ali i spoznajom da samo jednim jedinim buzzom možemo dostići i prodaju hosting paketa u vrijednosti od 99 000 kuna u nepunih jedan dan. Naravno, treba uzeti u obzir da to nije u pravom smislu riječi “prodanih paketa”, već je dodijeljeno 50 paketa prema 50 (manje/više) budućih klijenata koji će ih produžiti već slijedeće godine.
Ocjena isplativosti oglašavanja na društvenim mrežama, omjer uloženog i dobivenog: 5/5


Web: Avalon.hr
Puni naziv: Avalon d.o.o.
Lokacija: Đurđevac
Godina osnutka: 1997
Ukratko: Avalon d.o.o. je tvrtka specijalizirana za pružanje različitih web hosting usluga. Pokrenuta je 1997. godine i spada u pionire internetske industrije općenito. Danas postaje visokoprofesionalna tvrtka u privatnom vlasništvu i jedna je od vodećih pružatelja hosting usluga u Hrvatskoj.

Oznake:, ,

8 komentara

  1. Toni Anicic
    12. travnja 2010. Odgovori

    Nice, nice.
    Primjetio sam da su se ukljucili ozbiljno u "naše vode" i imaju sasvim korektan pristup društvenim mrežama i komunikaciji sa blogerima i ostatkom "internet javnosti".
    Tko zna, mozda za sljedeci projekt uzmem hosting kod njih (a prije toga definitivno nebi ni razmisljao promjeniti hosting providera).

    • Tomislav Buza
      12. travnja 2010.

      Ja sam nekako od prvog dana kod njih, zadovoljan, zasad ne mijenjam :)

  2. Toni Anicic
    12. travnja 2010. Odgovori

    Nice, nice.
    Primjetio sam da su se ukljucili ozbiljno u "naše vode" i imaju sasvim korektan pristup društvenim mrežama i komunikaciji sa blogerima i ostatkom "internet javnosti".
    Tko zna, mozda za sljedeci projekt uzmem hosting kod njih (a prije toga definitivno nebi ni razmisljao promjeniti hosting providera).

    • Tomislav Buza
      12. travnja 2010.

      Ja sam nekako od prvog dana kod njih, zadovoljan, zasad ne mijenjam :)

  3. Robi
    16. travnja 2010. Odgovori

    Moj prvi web je bio kod njih. Bio sam jako zadovoljan. Na Plus.hr sam prešao iz dva razloga. Prvi je što tada Avalon nije nudio SSH pristup što mi je tada povremeno trebao (ne znam nude li ga sada), a drugi razlog je lokal-patriotizam ;) ... Firma je iz mog grada. Moj drugi izbor bi bio Avalon. Pozdrav dečkima iz Avalona

  4. Robi
    16. travnja 2010. Odgovori

    Moj prvi web je bio kod njih. Bio sam jako zadovoljan. Na Plus.hr sam prešao iz dva razloga. Prvi je što tada Avalon nije nudio SSH pristup što mi je tada povremeno trebao (ne znam nude li ga sada), a drugi razlog je lokal-patriotizam ;) ... Firma je iz mog grada. Moj drugi izbor bi bio Avalon. Pozdrav dečkima iz Avalona

  5. Osvajamo Zlatnu nagradu Web::Strategije | AVALON web hosting
    28. listopada 2010. Odgovori

    [...] Sve u svemu, kampanja je ostavila trag, ROI je nenadmašiv a čak je i poznati bloger Tomislav Buza napravio svoj Case Study naše kampanje. [...]

  6. Želite uspjeti u svijetu internetske trgovine? - Kliks.com.hr
    12. svibnja 2011. Odgovori

    [...] Uvijek testirajte i razmišljajte logično, prilagođeno razini svojih korisnika. Dajte im web stranice kakve žele. Primjer je Avalon web hosting koji je nedavnim redizajnom postigao značajan porast prodaje. Najbolji trgovci uvijek unaprijeđuju web stranice kako bi se korisnik osjećao ugodnije, a samim time i poboljšali vjerojatnost prodaje. Ponekad morate dati nešto što vam u kratkom vremenu neće donijeti koristi, ali dugoročno hoće. Primjer je prošlogodišnja akcija povodom prvog travnja. [...]

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *