Blog

Anketa i istraživanje: "Uloga interneta u poslovanju tvrtki u RH"


Tvrtka Inspiracija.com provela je anketu/istraživanje tržišta i to u marketinškom pogledu te donijela predviđanja i ulaganja tvrtki u 2010. godini. Osnovni rezultati govore o porastu oglašivača u 2010. godini i to u svim mainstream medijima: televizija, tiskovine, radio, vanjske površine i internet. Istraživanje je provedeno na 347 tvrtki različitog sektora. Ono što nas najviše zanima je internetsko oglašavanje, pa ću se malo pozabaviti brojkama.
Prema istraživanju predviđa se porast internetskog oglašavanja od 12% u odnosu na 2009. godinu. Također je 93% subjekata izjavilo da će povećati svoj budžet namijenjen internetskom oglašavanju s obzirom na 2009. godinu, a svega 7% će smanjiti.
Istraživanja također govore da će kao najjači format on-line oglašavanja 2010. godine biti e-mail/newsletter koje planira koristiti 65% tvrtki, zatim banner oglašavanje za koje će se odlučiti 50% tvrtki. Plaćene ključne riječi zakupilo bi 40% tvrtki. Za specijalizirane oglasnike bi se opredijelilo 31%, razna sponzorstva 30%, a profile na društvenim mrežama bi “naručilo” 25% tvrtki. Ovo nam donosi činjenicu da su društvene mreže zanimljivije oglašivačima od samih PR/sponzoriranih članaka za koje bi se odlučilo 23% tvrtki. Za video oglase i oglašavanje u video igrama bi se opredijelilo 11% tvrtki.
U 2010. godini najviše ispitanika planira ulagati u multimedijalne prezentacije, njih 40%, što je rast od 22% s obzirom na prošlu godinu. Najveći pad u ulaganju će doživjeti web stranice, naime 2009. godine u web stranice ulagalo je 70% tvrtki, a u 2010. godini planira 39% tvrtki. U newsletter će ulagati 24% što je lagani rast od 5% s obzirom na ovu godinu. U webshop će ulagati 24%, dok je u 2009. godini ulagalo svega 13%. Forumi bilježe rast od 9% pa će tako 14% ispitanika ulagati u komunikaciju putem foruma. Meni najzanimljiviji detalj je blog, gdje 10% ispitanika planira ulagati u blog kao komunikacijski alat.
Predviđanja ispitanika o tome što oni misle kako će se ponašati potencijalni kupci, odnosno, što potencijalni kupci traže na internetu govore da će 77% kupaca tražiti općenite informacije, dakle općenito se informirati. 72% njih će se informirati o konkretnom proizvodu ili usluzi dok će 42% kupaca uspoređivati cijene. Za kupnju će se odlučiti njih 41%.
Uglavnom blogeri, zanimljiv put je pred nama.
Istraživanje napravila inspiracija.com

inspiracija.com specijalizirala se za konzalting i razvoj on-line poslovanja u segmentu izrade web alata te osmišljavanju i realizaciji oglašivačkih kampanja. Preko 5 godina iskustva spojilo nas je s mnogim renomiranim brandovima, kao što su: Microsoft Hrvatska, PBZ Nekretnine, Ictinus Grupa, MojPosao, Lider magazin, Je*S, Grupa VERN’, Elgrad, VARTA, Gastro Grupa, itd.

Oznake:,

1 Comment on Anketa i istraživanje: "Uloga interneta u poslovanju tvrtki u RH"

  1. Nove stare metode web promocije u 2010. godini | Specijalist
    27. prosinca 2009. Odgovori

    [...] će znatan pad, doslovno krah u poslovnoj ponudi. Uspjeti će samo najjači. Naime, vezano uz jedan post koji sam pisao, svega 39% poslovnih subjekata će u 2010. godini ulagati u izradu web stranice, dok je 2009. [...]

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *